ماه مبارک رمضان را در پیش داریم  در این ماه میهمانی خدا، بسیاری از مساجد و ادارات باید خود را برای برپایی مراسم باشکوه آماده کنند. برای آن‌که بدانید مساجد و ادارت برای ماه مبارک رمضان به چه سیستم‌های صوتی نیاز دارند، که امکان جمع اوری این موارد نیاز مند دانش قبلی میباشد.

اکو همراه

یکی از مهم ترین نیازهای مداحان، مساجد و مراکز مذهبی، اکو همراه است. که با توجه به قابل حمل بودن ان میتوان از ان در مصارف مختلف استفاده نمود .

اکو همراه با افکت های ویژه ‏صوتی خود، در ایستگاه های صلواتی، تعزیه ها، مداحی ها، جشن ها و عزاداری های مذهبی بیش از سایر ‏سیستم های صوتی باید مورد توجه باشد.

اکو همراه یا باند پرتابل یکی از انواع باندهای اکتیو است که دارای استفاده و کاربرد زیادی می باشد‌. در این مقاله شما را با کاربردها و ویژگی های این باند آشنا می کنیم. یکی از مراکزی که می توان برای خرید باند پرتابل به آن مراجعه کرد، سایت پارسیان سوند است.

این محصول در اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می شود. برای مثال برای افرادی که قصد دارند فقط در ‏مراسم کوچک، مداحی کنند، افرادی که می‌خواهند در راهپیمایی‌های اربعین و… شرکت کنند و افرادی که ‏می‌خواهند یادگیری مداحی را آغاز کنند و کودکان و نوجوانان مناسب است. در مراسم بزرگتر می‌توان از ‏ابعاد بزرگتر این محصول استفاده کرد. سایز بانداکو همراه ها از ۵ اینچ تا ۱۲ اینچ است. ‏

باند پرتابل - اکو همراهمیکروفون

میکروفون باسیم

میکروفن سیمی از جمله ادوات صوتی پرکاربرد در بازار است که از آن به عنوان یک مولد ورودی جهت تبدیل انرژی صوتی به سیگنال های الکترونیکی استفاده می شود تا در نهایت با انتقال این سیگنال به میکسر و یا آمپلی فایر از طریق یک کابل باعث پخش صدای تقویت شده فرد از پشت بلندگو و اسپیکرهای تعبیه شده در نقاط گوناگون می شود. در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص میکروفن ها و انواع مختلف آن در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

میکروفون هایی که در مساجد و ادارات در ماه رمضان به کار گرفته می‌شوند به دو نوع میکروفون باسیم و بیسیم ‏تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارد. برای مثال برای برخی از افراد، ‏وجود سیم و کابل، ممکن است آزاردهنده باشد اما برخی برای قیمت مناسبتر، طرفدار میکروفون باسیم ‏باشند. همچنین تعمیر میکروفون باسیم ساده‌تر است. ‏

میکروفون بیسیم

میکروفون بیسیم قیمت بالاتری نسبت به نوع باسیم دارد اما به دلیل عدم وجود کابل، امکان حرکت ‏مداحان را فراهم اورده است.

یکروفن بیسیم یکی از بهترین و مدرن ترین انواع میکروفن های موجود در بازار می باشد که شما می توانید با کیفیت ترین و بی نظیرترین این محصولات را از همین وب سایت رسمی پارسیان سوند مورد مشاهده قرار دهید. همچنین می توانید برای خرید و استفاده از میکروفن های بیسیم نیز از همین وب سایت اینترنتی ما اقدام کرده و مناسب ترین این محصولات را تهیه و خریداری کنید.

میکروفون مناسب مداحی - میکروفون بیسیم و با سیمبلندگو شیپوری

باند شیپوری از جمله باند های پرکاربرد بوده که شاید با دیدن آن شما یاد دست فروشانی که در کوچه و خیابان محصولات خود را به فروش می رساند بیفتید و یا این بلندگو ها ها را در مدارس، مساجد و هیئت ها و بسیاری از فضاهای صنعتی نیز دیده باشید. کاربرد این بلندگوها در استادیوم های ورزشی نیز مشاهده می شود. با این وجود باید دقت داشته باشید که در حال حاضر انواع مختلفی از باندهای شیپوری در بازار ارائه می‌ شود که شما می توانید با راهنمایی مشاورین ما بهترین نوع آن را خریداری کنید.

پایه میکروفون

هر کدام از سیستم های صوتی، اکسسوری های مخصوص به خود را دارد. سنگینی میکروفون باعث  آزار سخنران مذهبی یا مداح شود. ممکن است مداح بخواهد در طول مداحی به ‏نوشته‌هایش نگاه کند یا ممکن است سخنران بخواهد از دست‌هایش آزادانه در طول سخنرانی استفاده کند. ‏در این صورت استفاده از پایه میکروفون بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

کابل میکروفون

برای میکروفون های دستی باسیم، کابل میکروفون یکی از اجزای اصلی محسوب می‌شود. در صورتی که از ‏بهترین میکروفن‌های پیشرو در بازار استفاده کنید اما کابل شما مناسب نباشد، صدای باکیفیتی دریافت ‏نخواهید کرد.ممکن است کابل میکروفون باعث قطعی صدا شود. شاید بتوان قطعی کابل را یکی از بزرگترین مشکلات سیستم صوتی مسجد ها در نظر گرفت. کابل های میکروفون در متراژهای مختلف و کیفیت‌های مختلف به فروش می‌روند تا ‏پاسخگوی نیاز شما باشد.

پایه و کابل میکروفون

‏ پاور میکسر

پاور میکسر نوعی میکسر بوده و همان گونه که از اسم آن مشخص است دارای پاور می باشد. به طور کلی باید بدانید میکسر صدا در دو نوع پایه دار و بدون پاور موجود هستند که در سیستم های صوتی از آن استفاده می شود. حال اگر شما هم قصد خرید بهترین نوع میکسر پاور را دارید می توانید به سایت پارسیان سوند که یکی از فروشگاه های آنلاین عرضه کننده این محصولات می باشد مراجعه نمایید.

انتخاب پاور میکسر صندوقی مربوط به پاور آن‌هاست. برخی از پاورمیکسرهای صندوقی یک ‏پاوره هستند. همچنین انواع دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت پاوره نیز دارند و در صورتی که نیاز به پاورهای بیشتری داشته باشید، ‌می‌توانید به صورت جداگانه پاور خریداری نمایید.

نکته مهم دیگر در خصوص پاور میکسر صندوقی، افکت‌های آن است. برخی از این دستگاه‌ها یک و برخی دو افکت دارند. از مهم‌ترین افکت‌هایی که در مساجد و سیستم صوتی هیئت و مداحی از آن استفاده می‌شود می‌توان به افکت پینگ پونگی اشاره کرد. برخی از این دستگاه‌ها، افکت‌های ساده و برخی دیگر افکت‌های دیجیتال و آنالوگ دارند. افکت‌های آنالوگ به صورت دستی تنظیم می‌شوند. از دیگر افکت‌های معروف این دستگاه‌ها می‌توان به افکت دایناکوردی اشاره کرد.

آمپلی فایر اهمی ولتی

از دیگر تجهیزات صوتی مورد نیاز برای ماه رمضان در مراکز مذهبی، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها می‌توان ‏به آمپلی فایر اشاره کرد. درصورتی‌که از باندهایی با توان پایین در اداره و سازمان خود استفاده می‌کنید این ‏دستگاه برای شما مناسب است.‏ این آمپلی فایر برای باندهای شیپوری که دارای ترانس مچینگ باشند (ولتی باشند) استفاده می‌شود.

در صورتی که قصد خرید و یا مشاوره رایگان دارید با کارشناسان پارسیان صدا جهت معرفی بهترین سیستم صوتی مناسب فضای مورد نظر شما در تماس باشید