از جمله تجهیزات صوتی مورد استفاده جهت پخش صدا دستگاه پاور میکسر می باشد. با کمک انواع پاور میکسر می توان دریافت، ترکیب، پردازش و تنظیم صدا را انجام داد. از مزایای بهره گیری از انواع پاور میکسر عدم نیاز به تقویت صدا توسط آمپلی فایر می باشد. با استفاده از پاور میکسر می توان کار افکت گذاری صدا را به بهترین نحو انجام داد. از انواع دستگاه های پاور میکسر می شود به پاور میکسر پیچینگ، صندوقی و تخت اشاره کرد.

پاور میکسر چیست؟

در حال حاضر در سیستم های صوتی و تصویری از انواع تجهیزات مدرن و به روز برای بهتر شدن کیفیت کار بهره گرفته می شود. از جمله تجهیزات پرکاربرد صوتی می توان به میکسر اشاره کرد که انواع مختلفی را در بر می گیرد. از وظایف دستگاه میکسر دریافت، ترکیب، پردازش و نظارت بر صدا در سیستم های مختلف می باشد. دستگاه میکسر در حالت کلی به دو دسته بدون پاور و پاور دار تقسیم می شود. دستگاه پاور میکسر در مقایسه با میکسر های معمولی امکانات بیشتری دارد و به بهتر شدن کیفیت کار کمک می کند.

انواع پاور میکسر

بررسی کاربرد انواع پاور میکسر

پاور میکسر علاوه بر دریافت، ترکیب و پردازش صدا دارای قابلیت تقویت صدا پیش از انتقال به بلندگو را دارا می باشد. با کمک دستگاه پاور میکسر در هنگام پخش صوت و نیز اجرای برنامه های زنده دیگر نیازی به تقویت صدا توسط آمپلی فایر نیست. از جمله کارکردهای انواع پاور میکسر می توان به انجام فرایند افکت گذاری اشاره کرد. افکت گذاری مخصوصا در اجرای های زنده مانند سخنرانی ها و اجرای موسیقی اهمیت زیادی دارد.

علیرغم اینکه کار میکس صدا را می توان امروزه با برنامه های خاص انجام داد اما بسیاری از خواننده ها و صاحبان استودیو ها کار را با دستگاه میکسر و پاور میکسر ترجیح می دهند. از این رو از انواع پاور میکسر در سخنرانی های زنده، اجراهای زنده مانند کنسرت ها و استودیو های ضبط صدا استفاده می شود.

با بهره گیری از دستگاه پاور میکسر در هنگام اجرا های زنده نیازی به حمل و جابه جایی انواع تجهیزات سنگین مانند تجهیزات آمپلی فایر نیست. از آنجایی که انواع پاور میکسر مجهز به آمپلی فایر داخلی است علاوه بر میکس کردن صدا کار تغییر تن صدا را نیز به خوبی انجام می دهد. از فاکتور های مهم در دسته بندی دستگاه های پاور میکسر تعداد کانال یا خطوط تنظیم صوت این دستگاه ها می باشد. در حال حاضر مدل های متنوعی از دستگاه پاور میکسر با تنوع در ابعاد و کارایی را می توان در بازار مشاهده کرد.

انواع پاور میکسر

ارائه انواع پاور میکسر در بازار

همانطور که می دانید دستگاه پاور میکسر نیز مانند سایر تجهیزات صوتی انواع مختلفی دارد. از این رو در هنگام خرید دستگاه پاور میکسر باید بدین نکته توجه نمود. از انواع پاور میکسر می توان به پاور میکسر پیجینگ اشاره نمود که کاربرد های متنوعی دارد. ظاهر دستگاه پاور میکسر پیجینگ شبیه دستگاه های دی وی دی پلیر بوده علاوه بر کار میکس صدا قدرت بلندگو ها را نیز افزایش می دهند. از دیگر کاربرد های این پاور میکسر کنترل صدای انواع میکروفن و نیز قابلیت پخش رادیو می باشد. پاور میکسر پیجینگ از جمله پاور میکسر های مورد استفاده در تجهیزات استودیوها و سالن های کنفرانس محسوب می شود.

از بین انواع استاندارد پاور میکسر می توان از پاور میکسر های صندوق دار نام برد که عمدتا برای مراسم های عزاداری و نیز جهت تجهیز نمازخانه ها و سایر مراکز مذهبی به کار می رود. پاور میکسر صندوقی علاوه بر دارا بودن ویژگی های پاور میکسر پیجینگ به فناوری بلوتوث مجهز می باشد. پاور میکسر های صندوقی جهت استفاده باید به بلندگو وصل شود.

سومین دسته از این تجهیزات پاور میکسر تخت می باشد که قابلیت اتصال به 10 میکروفن و بیشتر را دارد. این نوع از پاور میکسر که ویژگی های دو نوع قبلی پاور میکسر را دارا می باشد از قابلیت ضبط صدای خروجی برخوردار است. در حال حاضر در بازار برند های مختلفی از انواع دستگاه پاور میکسر موجود می باشد که از آن میان می توان به پاور میکسر دایناکورد، وارفیدل، اکوچنگ، یاماها، مونتاربو و … اشاره کرد.

انواع پاور میکسر

راه های تشخیص پاور میکسر از میکسر های معمولی

برای تهیه تجهیزات صوتی از جمله انواع پاور میکسر باید موارد مختلف را در نظر گرفت که در تشخیص به خریدار کمک می کند. مهم ترین نکته در تشخیص پاور میکسر توجه به نوشته های روی دستگاه می باشد. بر روی بدنه دستگاه پاور میکسر می توان کلمه powered mixer را مشاهده نمود که توان خروجی آن نیز ذکر شده است. از طرف دیگر میکسر ها و پاور میکسر ها از نظر وزن و ابعاد نیز تفاوت دارند. پاور میکسر ها نسبت به میکسر های معمولی هم سنگین تر و هم قطور تر می باشد. میزان توان دستگاه ها از دیگر راه های تشخیص میکسر از پاور میکسر محسوب می شود. خروجی دستگاه های پاور میکسر از توان بالایی نسبت به میکسر ها برخوردار هستند که معمولا به صورت عدد در پشت دستگاه درج می گردد.

انواع پاور میکسر

نکات مهم در زمینه خرید پاور میکسر

برای کسانی که آشنایی با انواع پاور میکسر و مدل های مختلف آن را ندارند بهترین راه دریافت برند های معتبر و شناخته شده این تجهیزات می باشد. از نکات مهم برای خرید پاور میکسر می توان به اطلاع از توان خروجی این دستگاه ها اشاره کرد. توان خروجی های پاور میکسر برای راه اندازی بلندگوها و مانیتور ها اهمیت دارد. از دیگر نکات که در هنگام خرید این تجهیزات باید در نظر گرفت میزان ورودی ها و خروجی های پاور میکسر می باشد.

قیمت دستگاه پاور میکسر

از فاکتور های مهم برای خرید انواع پاور میکسر اطلاع از قیمت فروش این تجهیزات می باشد. در تعیین قیمت دستگاه پاور میکسر عوامل مختلفی نقش دارد که از آن میان می توان به کیفیت ساخت دستگاه، توان خروجی دستگاه، برند سازنده پاور میکسر، نوسانات قیمت بازار و … اشاره نمود. برای کسب اطلاع در مورد قیمت روز پاور میکسر بهترین راه کسب آگاهی از نمایندگی های عرضه مستقیم تجهیزات صوتی و تصویری می باشد.

با اطلاع از قیمت روز پاور میکسر می توان نوع مناسب این دستگاه را متناسب با توان مالی خریداری نمود. در حال حاضر امکان خرید انواع دستگاه پاور میکسر و سایر تجهیزات صوتی از طریق سایت خرید اینترنتی معتبر با قیمت مناسب فراهم می باشد.

انواع پاور میکسر