در این متن می خواهیم درباره تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در هنگام خرید باند، افراد معمولا دچار یک سردرگمی می شوند و در دوراهی انتخاب باند اکتیو و پسیو، دچار تردید می گردند. این اتفاق برای اکثریت خریداران، به خصوص کسانی که از تفاوت های این دو نوع اسپیکر آگاهی ندارند، رخ می دهد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل آن است که ابتدا از ویژگی های هر کدام از آن ها اطلاع یابید و سپس، از تفاوت های این دو نوع باند، آگاه شوید. با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو و خصوصیات آن ها

اسپیکر پسیو یک نوع اسپیکر می باشد که نیاز به یک سیگنال تقویت شده صوتی دارد، یعنی یک فرد که می خواهد از اسپیکر پسیواستفاده کند، باید از آمپلی فایر بهره گیرد. بر سطح باند های پسیو، فقط ورودی های صوتی موجود می باشد و به غیر از آن ها، هیچ گونه ورودی و خروجی دیگری وجود ندارد و به چشم نمی خورد. اگر درون یکی از باند های پسیو، از یک درایور بیشتر وجود داشته باشد، سیگنال صوتی در چرخه ای به نام کراس اوور به چند فرکانس پایین و بالا تقسیم می شود و تا هر درایور، فرکانسی که مورد نیازش می باشد را دریافت نماید. اما اسپیکر های اکتیو دارای یک سری از تفاوت ها و اختلاف ها با اسپیکر های پسیو می باشد. از جمله تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو می توان به این نکته اشاره نمود که در درون اسپیکر های اکتیو، بر خلاف اسپیکر های پسیو، نیاز به تقویت کننده صوتی و یا آمپلی فایر وجود ندارد، و دلیل آن، این است که یک اسپیکر اکتیو حقیقی و واقعی، همواره در درون خودش یک آمپلی فایر را دارا می باشد. اگر شما می خواهید که صدای یک باند اکتیو را راه اندازی نمایید، نیازمند آن هستید که به یک منبع صوتی و برق، متصل شوید. منبع صوتی اسپیکر اکتیو، باید که یک سیگنال ساده صوتی مثل آنالوگ، دیجیتال و یا بی سیم را ارسال نماید. افراد معمولا از اسپیکر های اکتیو بسیار خوب و حرفه ای، در استودیو های مختلف استفاده می کنند.

 تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو

 

مزایای باند های اکتیو و پسیو

یکی از تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو در مزایایی می باشد که هر کدام از آن ها، دارا هستند. از مزیت های بسیار مهمی که اسپیکر های پسیو دارند، می توان به داشتن انعطاف بسیار آن اشاره کرد. به دلیل منعطف بودن اسپیکر های پسیو، شما می توانید در هنگام وصل کردن آن، به آسانی اسپیکر ها و کابل ها را با یکدیگر هماهنگ و میکس نمایید. همچنین از دیگر مزیت هایی که یک باند پسیو دارا است، می توان به میزان قیمت آن اشاره کرد. هزینه خرید باند های پسیو همواره از باند های اکتیو کمتر می باشند. اما از مهم ترین مزایایی که یک باند اکتیو دارد، آن است که باند های اکتیو نسبت به اسپیکر های پسیو، بسیار شسته رفته تر می باشند. منظور از شسته رفته تر بودن اسپیکر اکتیو آن است که برای نصب آن، از وسایل کمتری استفاده می شود و در درون خودش، بسیاری از ابزار های مورد نیاز را دارد و دردسر های زیادی برای نصب آن وجود ندارد. برای مثال در هنگام نصب یک اسپیکر اکتیو، نیاز به یک پخش کننده بی سیم نمی باشد و همچنین افراد از دغدغه های داشتن کابل های خوب و مناسب، دی ای سی عالی و آمپلی فایر های هماهنگ، برخوردار نیستند. همچنین به دلیل آن که اسپیکر های اکتیو در درون خود، یک آمپلی فایر مخصوص دارند، اسپیکر ها به آسانی با یکدیگر ترکیب می شوند و به همین سبب می توان به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد. همچنین در درون این اسپیکر ها از سیم کشی های کمتری استفاده شده است و به همین سبب، تداخل سیگنال در درون آن کمتر است.

 تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو

معایب باند های اکتیو و پسیو

از دیگر تفاوت های اسپیکر های اکتیو و پسیو می توان به معایبی اشاره نمود که در استفاده از هر یک از آن دو نوع اسپیکر، موجود می باشد. در اسپیکر های پسیو، از تجهیزات جانبی بسیار دیگری نیز استفاده می شود و به همین سبب است که نصب سیستم های صوتی باند های پسیو، فضای زیادی را اشغال می کند؛ به همین دلیل است که شما برای قرار دادن اسپیکر های خود، محدودیت های مکانی دارید و باید آن را در فضایی قرار دهید که طول کابل های شما در آن جای گیرد. همچنین در این نوع اسپیکر، امکان ایجاد شدن تداخل در سیگنال ها میان اسپیکر ها وجود دارد. به دلیل وجود قوانین فیزیک، هر چه قدر هم که شما تلاش کنید تا از ایجاد شدن تداخل در سیگنال ها جلوگیری نمایید، باز هم نمی توانید به طور کامل و همیشگی موفق باشید. در کنار عیب هایی که باند های پسیو دارند، باند های اکتیو هم از معایبی برخوردار می باشند. از محدودیت هایی که باند های اکتیو دارند می توان به نداشتن قابلیت و ظرفیت بالا تر رفتن آمپلی فایر اشاره نمود. این موضوع در باند های پسیو کاملا متفاوت می باشند زیرا در آن ها، قابلیت ارتقا و بالا رفتن آمپلی فایر بسیار زیاد است. همچنین از دیگر اشکالات و معایب باند های اکتیو، آن است که به دلیل داشتن تجهیزات فراوان در درون خود، از وزن بسیار زیاد تری نسبت به باند های پسیو برخوردار می باشند. هر یک از باند های اکتیو و پسیو دارای یک سری از معایب و مزایا می باشند و شما می توانید با سنجیدن آن ها، بهترین مدل آن را انتخاب نمایید.

 تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو

 

مزایای خرید باند پسیو

با خرید باند پسیو، می توانید در آینده سیستم صوتی خود را بالا ببرید. همچنین می توانید از هزینه کمتری استفاده کنید. از دیگر تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو در وزن آن ها می باشد. وزن اسپیکر های پسیو از باند های اکتیو کمتر است و همین موضوع، یکی از مزایای بسیار خوب آن برای خرید است.

 تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو

 

مزایای خرید باند اکتیو

باند های اکتیو از فضای بسیار کمی استفاده می کنند و دلیلش آن است که به سیم کشی و تجهیزات کمتری احتیاج دارند. همچنین کیفیت منبع های صوتی این باند ها، بسیار بهتر می باشد.

 

تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو و نکات آن

در هنگام خرید یک باند، افراد باید بتوانند از تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو استفاده نمایند. تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو بسیار زیاد است. شما می توانید با خواندن این متن از تمامی تفاوت اسپیکر های اکتیو و پسیو آگاهی یابید و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.