تجهیزات صوتی سالن کنسرت یک از مهمترین و اصلی ترین ادوات مورد نیاز به منظور راه اندازی و تجهیز سالن به منظور برگزاری کنسرت های زنده و یا ضبط شده است. سیستم های صوتی مورد استفاده در تجهیز سالن های کنسرت، انواع متفاوتی داشته و بسته به  فضای سالن برگزاری مراسم، ظرفیت تعداد تماشاگران و بسیاری از عوامل دیگر، انتخاب و اجرا خواهد شد. پیشنهاد می‌شود به منظور تجهیز سیستم صوتی مورد استفاده در راه اندازی سالن های کنسرت، با افراد متخصص در این زمینه مشورت نموده و تمامی جوانب را در نظر داشته باشید. به منظور آشنایی بیشتر با تجهیزات صوتی سالن کنسرت با ما همراه باشید.

 اهمیت تجهیزات صوتی سالن کنسرت

خریداری بلیط و شرکت در کنسرت خوانندگان محبوب، یکی از پرطرفدارترین تفریحات لذت بخش و خاطره ساز در تمامی استان های کشور به ویژه کلان شهرهای بزرگ است. استفاده از تجهیزات صوتی پیشرفته، مدرن و با کیفیت، از مهمترین شروط تجهیز و راه اندازی سالن های کنسرت به شمار می آیند. متاسفانه  تعداد بسیار زیادی از سالن های کنسرت در ایران، هیچگونه همخوانی با استانداردهای جهانی در تجهیز سیستم های صوتی و بصری نداشته و از تاثیر نامطلوبی بر استقبال و میزان رضایتمندی تماشاگران برخوردار خواهند بود.

تجهیزات صوتی سالن کنسرت

 رعایت اصول مربوط به سیستم های صوتی سالن کنسرت

استفاده از تجهیزات صوتی سالن کنسرت و راه اندازی یک فضای مناسب به منظور برگزاری کنسرت های زنده و ضبط شده، احتیاج به رعایت معماری آکوستیک و ایجاد صدای ارکستر در فضای سالن کنسرت خواهد داشت. معماری آکوستیک، اصول بسیار مهم در تجهیز سیستم صوتی سالن های کنسرت بوده و به معنای دانش و مهارت در خصوص ایجاد، پخش، انتقال اصوات  و  کنترل صدا معنا خواهد شد. قرارگیری تجهیزات صوتی سالن کنسرت اهمیت بسیار زیادی در تولید صدا های ارکستر ناشی از برخورد صوت به سقف و دیواره های سالن داشته و یک احساس خوشایند و منحصر به فرد برای شنوندگان حاضر در سالن ایجاد خواهد نمود. استفاده از تجهیزات ساخت و ساز سالن های کنسرت، یک تخصص مجزا از شناخت و کاربرد تجهیزات صوتی سالن کنسرت بوده و در بحث معماری موسیقی گنجانده می شود.

تجهیزات صوتی سالن کنسرت

 تجهیزات صوتی سالن کنسرت چگونه است؟

  • انتخاب میکروفن

یکی از مهمترین و اصلی ترین ادوات مرتبط با تجهیزات صوتی سالن کنسرت به شکل زنده، میکروفن و متعلقات مربوط به آن است. میکروفن های تهیه شده به منظور تجهیز سالن کنسرت، به شکل میکروفن های خواننده و میکروفون های ساز خریداری خواهند شد. انتخاب نوع میکروفن و امکانات موجود در آن، اهمیت بسیار زیادی داشته و کمک شایان ذکری به بهبود پخش باکیفیت و  یکنواخت موسیقی و صدای خواننده خواهد نمود.

نکته بعدی در خصوص خرید تجهیزات صوتی سالن کنسرت، توجه به نوع پایه بلندگو و میزان انعطاف پذیری  به منظور نصب میکروفن های مخصوص ساز و میکروفن خواننده، در برگزاری کنسرت است. امروزه استفاده از میکروفن های بدون سیم طرفداران بیشتری داشته و امکان حرکت آزادانه و جابجایی خواننده در استیج را فراهم خواهد آورد.

 ویژگی های میکروفن سالن کنسرت

به شکل اصولی و استاندارد توصیه می‌شود میکروفن‌های مورد استفاده از تجهیزات صوتی سالن کنسرت دارای قابلیت های زیر باشند:

  • قابلیت نویز گیری قوی
  • قابلیت پخش یکسان و یکنواخت صدا
  • عدم پخش صداهای مزاحم موجود در سالن

بلندگو و یا اسپیکر

یکی دیگر از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات صوتی سالن کنسرت به منظور برگزاری یک برنامه بدون نقص، استفاده از بلندگو و یا اسپیکرهای قدرتمند، با کیفیت و دارای قابلیت پخش یکنواخت صدا در فضای سالن کنسرت است. وجود بلندگوهای استاندارد، پیشرفته و متناسب با آخرین تکنولوژی‌های پخش صدا، یکی از ملزومات و ویژگی‌های مثبت تجهیز سالن های کنسرت بوده و تاثیر بسیار زیادی در پخش یکنواخت، باکیفیت و مجزا از صداهای مزاحم محیطی خواهد داشت.

اسپیکرهای مانیتورینگ

یکی دیگر از ادوات تجهیزات صوتی سالن کنسرت در سطح استیج، اسپیکر های مانیتورینگ هستند. این نوع از تجهیزات معمولا در سطح استیج نصب شده و به منظور جداسازی و تفکیک دقیق‌تر قطعات میکس شده از صداهای اطراف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. توصیه می شود در انتخاب اسپیکر های مانیتورینگ توجه بسیار زیادی داشته و انواع با کیفیت این محصول را خریداری نمایید.

میکسر و پاور میکسرها

بهترین تجهیزات صوتی سالن کنسرت به منظور ایجاد شفافیت صوت و پخش یکنواخت صدا، انواع مختلف میکسر و پاور میکسر ها هستند. این نوع از تجهیزات، انواع بسیار متنوعی داشته و از امکانات ویژه‌ای برخوردار می باشند. انتخاب تعداد این نوع از تجهیزات صوتی سالن کنسرت، بستگی به فضای سالن داشته و بیشترین تاثیر را در برگزاری کنسرت های زنده و کمک به بهبود پخش صدا خواهند داشت.

تجهیزات صوتی سالن کنسرت

 تجهیزات صوتی جانبی سالن کنسرت

بخش بسیار مهمی از سیستم های صوتی سالن کنسرت را تجهیزات جانبی به خود اختصاص می دهند. این تجهیزات معمولاً شامل سیم کشی، کابل های مورد استفاده و نصب سایر دستگاه های کمک کننده به پخش و کنترل صدا در سطح استیج و یا پشت صحنه خواهد بود.

خوشبختانه امروزه با توجه به گسترش فعالیت شرکت های متخصص در زمینه فروش  تجهیزات صوتی سالن کنسرت و سایر مکان های نیازمند نصب این تجهیزات، وضعیت سیستم صوتی سالن های کنسرت پیشرفت بسیار زیادی نموده و در برخی موارد، به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیکتر شده است.  وجود افراد متخصص، بررسی های کارشناسان از ابعاد، اندازه و ساختار سالن های کنسرت، توسط این افراد و استفاده از بهترین، جدیدترین و با کیفیت ترین سیستم های صوتی سالن کنسرت، از مهمترین کاربردها و مزایای راه اندازی و تجهیز سالن های کنسرت توسط شرکت های متخصص در این زمینه به شمار می آید.

تجهیزات صوتی سالن کنسرت

 شرکت پارسیان سوند

یکی از شرکت های معتبر و فعال در زمینه ارائه خدماتی همچون مشاوره خرید، فروش و نصب سیستم صوتی سالن کنسرت، برای سالن کنفرانس و سایر مکان های مختلف، شرکت پارسیان سوند است. این شرکت  فعالیت خود را با هدف ارائه و عرضه محصولات با کیفیت،  پیشرفته و مدرن در زمینه تجهیزات صوتی و نوری آغاز نموده و امروزه توانسته است پس از چندین سال فعالیت صادقانه و کسب تجارب ارزشمند در این زمینه، پاسخگویی احتیاجات متقاضیان در خصوص استفاده از سیستم صوتی سالن کنسرت و کنفرانس بوده و با ارائه خدمات همچون نصب رایگان و تحویل ضمانتنامه محصولات فروخته شده،  بیشترین میزان رضایتمندی و اعتماد خریداران و کاربران را از آن خود نماید.

اگر قصد تجهیز و اندازه یک سالن کنسرت استاندارد و خاطره ساز را دارید، پیشنهاد می‌شود به وب سایت رسمی پارسیان سوند مراجعه نموده و پس از مشاهده محصولات، تجهیزات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت، لذت یک خرید با کیفیت، منحصر به فرد و قابل اعتماد را تجربه نمایید.

تجهیزات صوتی سالن کنسرت