با دریافت بهترین باند برای هیئت می توان به بهترین نحو مراسمات عزاداری را مدیریت نمود. در حال حاضر انواع مختلف باند در بازار عرضه شده که کار انتخاب بهترین باند برای هیئت را آسان می کند. از میان باند های مناسب برای هیئت می توان به باند های پسیو و اکتیو، باند های دیواری و سقفی اشاره کرد. باند های قابل حمل از بهترین باند ها برای پخش صدا در هیئت ها هنگام حرکت در خیابان می باشد.

سیستم صوتی نیاز هیئت های مذهبی

سیستم های صوتی از وسایل الکترونیک پر کاربرد در بازار محسوب می شود. هیئت ها امروزه برای برگزاری مراسمات مذهبی از تجهیزات و تکنولوژی روز برای ارائه بهتر خدمات به شرکت کنندگان در مراسم بهره می برند. برای بهتر برگزار شدن مراسم هیئت یکی از ضروریات استفاده از سیستم صوتی برای بهتر کردن کیفیت صدا می باشد. از جمله سیستم های صوتی ضروری برای برگزاری مراسمات در هیئت می توان به باند یا بلندگو اشاره کرد. در حال حاضر در جلسات هیئت از انواع و اقسام باند با تنوع در کیفیت بهره گرفته می شود.

بهترین باند برای هیئت

بهترین باند برای هیئت کدام است؟

با دقت در انتخاب بهترین باند برای هیئت می توان به خوبی سیستم صوتی را برای اجرای برنامه های عزاداری در سطح وسیع آماده نمود. انتخاب باند و بلندگوی مناسب سبب انتشار با کیفیت صدا و جلب رضایت مستمعین می شود. باند های مورد استفاده در انواع سیستم صوتی در دو دسته کلی باند پسیو و باند اکتیو با ویژگی های متفاوت تقسیم بندی می گردد.

باند پسیو مناسب برای سیستم صوتی هیئت

باند پسیو از بهترین باند ها برای انجام مراسم هیئت ها در مساجد و حسینیه ها و نیز در فضای باز می باشد. باند های پسیو که از بزرگترین سیستم های صوتی محسوب می شود عمدتا در فضاهای بزرگ و وسیع استفاده می شود. با توجه به قابلیت بالای باند پسیو در حال حاضر در سیستم صوتی هیئت برند های مختلف این بلندگو ها کاربرد دارد.

از نکات مهم جهت استفاده از باند پسیو افزایش کارایی آن با استفاده از آمپلی فایر می باشد. در باند های پسیو  یک یا چند دستگاه آمپلی فایر برای تقویت امواج صوتی تهیه نمود. وظیفه اصلی هر نوع باند از جمله باند پسیو تبدیل سیگنال ها به امواج صوتی فیزیکی با بهترین کیفیت است.

بهترین باند برای هیئت

باند اکتیو

از دیگر باند های استاندارد که در لیست بهترین باند برای هیئت جای می گیرد باند یا بلندگوی اکتیو می باشد. از مزایای استفاده از باند های اکتیو می توان به عدم نیاز به استفاده از دستگاه آمپلی فایر اشاره کرد. در بلندگو های اکتیو آمپلی فایر ها در داخل جعبه باند جاگذاری شده و از این رو راحت تر می توان این باند ها را جابجا نمود. از طرف دیگر انعطاف پذیری و کنترل باند های اکتیو در یک سیستم صوتی نسبت به باند های پسیو راحت تر می باشد.

بلندگو های اکتیو که در بازار مدل های متنوعی از آن را می توان مشاهده کرد دارای امکانات خاص بوده و از نظر سایز بندی و قدرت پخش صدا از تنوع بالا برخوردار است. از امکانات باند های اکتیو می توان به وجود گین های کنترلی متنوع و ایجاد افکت های صوتی اشاره نمود. از این رو در برگزاری مراسمات مذهبی در هیئت ها از انواع باند های اکتیو برای انتقال بهتر اصوات بهره گرفته می شود.

بهترین باند برای هیئت

باند قابل حمل

از میان بهترین باند برای هیئت می توان به باند های قابل حمل اشاره کرد که به اکو همراه معروف است. همانطور که می دانید اکثر هیئت ها بخشی از عزاداری خود را در مسیر خیابان ها و در حال حرکت برگزار می کنند. از این رو باند های قابل حمل انتخاب مناسبی برای بخش صدا در هیئت ها می باشد. باند های قابل حمل که در ابعاد متنوع با توان های خروجی مختلف تهیه می شود را می توان بر روی وسایل نقلیه نصب نمود. بلندگو های قابل حمل یا اکو همراه قابلیت پخش صدا در محدوده های وسیع را با بهترین کیفیت دارد.

باند ستونی یا دیواری

باند های ستونی که به صورت کشیده طراحی می شود قابلیت نصب بر روی دیوار و ستون را دارا می باشند. باند های ستونی را که جزء بهترین باند برای هیئت محسوب می شود را می توان برای انجام مراسمات مذهبی در مکان خاص استفاده نمود. باند های ستونی یا دیواری معمولا در حسینیه ها، مساجد و تکیه نصب می گردد و می توان از آنها برای پخش موسیقی و سخنرانی در سطح وسیع بهره برد.

بهترین باند برای هیئت

باند سقفی

از دیگر باند های مناسب برای اجرای برنامه هیئت ها در محیط بسته بلندگو های سقفی می باشد که از تنوع و کیفیت بالا برخوردار است. باند های سقفی که به صورت روکار و توکار نصب می شود مخصوص پخش صدا در فضاهای بسته بوده و امکان پخش گسترده صدا را دارند. قدرت خروجی باند های سقفی بین 5 تا 20 وات بوده و می توان چندین باند سقفی را برای انتقال بهتر صدا به هم وصل نمود. از آنجا که در نمایندگی های عرضه سیستم های صوتی بهترین باند برای هیئت عرضه می شود می توان متناسب با نیاز بهترین این تجهیزات را برای تکمیل سیستم صوتی هیئت ها تهیه کرد.

بهترین باند برای هیئت

خرید بهترین باند برای هیئت

با توجه به ارائه بهترین باند برای هیئت در مراکز فروش سیستم های صوتی خریداران به انواع و اقسام این تجهیزات دسترسی دارند. از نکات مهم برای تهیه بهترین باند برای هیئت توجه به ویژگی های این تجهیزات در راستای انتخاب محصول مناسب می باشد. در وهله اول یک باند مناسب برای استفاده در مراسمات هیئت باید از کیفیت پخش صدای بالا برخوردار باشد. توان خروجی باند باید بتواند سطح وسیعی را پوشش دهد.

برخی از مارک های باند و بلندگو به دلیل کیفیت بالا معروف بوده و خرید آن با استقبال روبرو می باشد. اطلاع از قیمت فروش انواع باند از طریق منابع معتبر از دیگر نکاتی است که باید برای تهیه انواع باند مد نظر قرار داد. در حال حاضر انواع باند با توجه به کیفیت و نوع کارایی که دارد با قیمت های مختلف به فروش می رسد. از دیگر فاکتور هایی که برای خرید بهترین باند هیئت باید مد نظر قرار داد محدوده دینامیکی، پاسخ فرکانسی، توان پیک و … می باشد. در حال حاضر نمایندگی های عرضه سیستم های صوتی بهترین نمونه باند را از طریق سایت اینترنتی در دسترس خریدار قرار می دهند.