یکی از مهمترین تجهیزات سیستم های صوتی میکسرها بوده که در ضبط صدای با کیفیت نقش اساسی ایفا می ‌کنند. با وجود این امر مشاهده می ‌شود برندهای مختلف اقدام به ارائه این دستگاه ها نموداند. حالا اگر شما قصد خرید میکسر صدا ارزان را دارید لازم است به راهنمای خرید این سیستم توجه داشته تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین نوع دستگاه را تهیه کنید.

خرید میکسر صدا ارزان

میکسر صدا به طور کلی یکی از تجهیزات پرکاربرد در سیستم صوتی است که به عنوان قلب تپنده یک سیستم کار می کند. مهمترین نقش میکسرها برای ترکیب کردن صداها می باشد با این حال طبیعتا این سیستم ها نه تنها برای استودیوهای ضبط صدا حرفه ای کاربرد دارد بلکه استفاده از آن در خانه، تالارها، سالن های بزرگ و کوچک و … دیده می شود. حال اگر شما قصد خرید میکسر صدا ارزان را دارید باید توجه داشته باشید که توجه به کار کرده این سیستم ها بسیار مهم می باشد به طوری که طبیعتاً هرچه این سیستم پیشرفته تر باشد قیمت خرید و فروش آن نیز افزایش پیدا خواهد نمود. البته شما می ‌توانید با کمک مشاورین سایت پارسیان سوند بهترین نوع سیستم را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

میکسر صدا ارزان

در نظر گرفتن بودجه برای خرید میکسر صدا ارزان

همانطور که گفته شد توجه به راهنمای خرید میکسر صدا ارزان به شما کمک خواهد کرد در عین این که بتوانید یک سیستم مجهز و با کیفیت تهیه کنید، قیمت آن نیز برایتان کاملا مقرون به صرفه بوده و میکسر صدا ارزان بدستتان می رسد. برای این امر لازم است به بودجه تان در هنگام خرید میکسر توجه نمایید زیرا طبیعتاً می ‌دانید که امروزه انواع مختلفی از این سیستم ها در بازار موجود است که هر کدام از آنها با قیمت خاصی به فروش می رسد و بیش از آنکه به نام کاربری خود دقت کنید باید نگاهی به کیف پول تان بیندازید تا بتوانید متناسب با پول تان این سیستم را خریداری کنید.

با وجود این امر می‌ توان گفت خرید میکسر صدا ارزان برای آن دسته از افرادی که قرار است از این سیستم ها در خانه و یا در سالن های کوچک استفاده کنند مناسب خواهد بود و طبیعتاً افرادی که برای سالن های بزرگ و ضبط صدا به صورت حرفه ای به دنبال خرید میکسر صدا هستند باید هزینه بیشتری در نظر بگیرند.

میکسر صدا ارزان

تعیین نوع کاربری میکسر صدا

بعد از اینکه هزینه مورد نظرتان را برای خرید میکسر صدا در نظر گرفته اید مشخص کردن نوع کاربری این سیستم مهمترین قدم جهت تهیه آن خواهد بود. به طوری که اگر بخواهید هم برای ضبط صدا و هم برای اجرای زنده از این سیستم استفاده کنید لازم است دستگاهی انتخاب کرده که قابلیت ها و توانمندی های قابل توجهی داشته باشد. اما در صورتی که ضبط صدا برای شما در اولویت باشد خرید میکسری که بتواند به خوبی صدای میکروفون را تقویت نماید بسیار مهم می باشد. با وجود این امر در نظر داشته باشید سیستم مورد نظر شما باید ضمن ارزان بودن بگونه ای باشد تا درگاه ها و اتصالات کافی را در اختیار شما قرار دهد.

میکسر صدا ارزان

توجه به افکت های میکسر صدا

اگرچه افکت های داخلی میکسر و پردازشگر های صدا برای افرادی که از تقویت کننده های میکروفون و پدال های افکت صدا و یا دیگر سایر ابزارهای خارجی تنظیم کننده استفاده می کنند، اهمیت چندانی ندارد اما باید در نظر داشته باشید یک میکسر اگر دارای افکت های داخلی و پردازش صدا باشد برای حمل به مکان های مختلف مناسب تر بوده و شما در هنگام اجرای زنده می توانید به نحو کاربردی تری از آن استفاده کنید. با این حال علاوه بر اینکه شما باید به دنبال خرید میکسر صدا ارزان باشید لازم است به پردازنده های صوتی آن نیز دقت داشته باشید.

توجه به کنترل کننده ها و هدایت سیگنال ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا این بخش عملکردی حساس اهمیت بالایی داشته اگر شما بخواهید از دستگاه های مختلفی چون مانیتورها و افکت های خارجی استفاده کنید باید میکسری را خریداری کنید تا بتواند سیگنال ‌های صوتی را به خوبی هدایت کرده و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد.

میکسر صدا ارزان

ورودی و خروجی میکسر صدا ارزان

و اما نکته دیگری که در هنگام خرید میکسر صدا باید به آن توجه کنید ورودی و خروجی های این میکسرها است. به طوری که شما ابتدا باید از خودتان بپرسید که چه تعداد میکروفون نیاز داشته که قرار است آن را به این میکسر ها متصل کنید. با وجود این سوال شما متوجه خواهید شد که چه تعداد خروجی برای اتصال میکروفون روی این میکسر صدا نیاز دارید. به طوری که طبیعتاً اگر باند شما دارای صفحه کلید می باشد باید میکسری خریداری کنید که بتواند کانال‌های استریوی کافی را برای آن فراهم کند. همچنین اگر قصد اتصال گیتار به این مرکز را داشتید علاوه بر اینکه باید به دنبال تهیه میکسر صدا ارزان باشید لازم است به ورودی‌ ها و خروجی‌های کافی در این سیستم دقت نمایید.

میکسر صدا ارزان

معرفی انواع میکسر صدا

علاوه بر آنچه بیان شد لازم است توجه داشته باشید که میکسرها در دسته های مختلف قرار دارند که این امر نیز در قیمت آن تاثیرگذار می ‌باشد. در این بین اگر بخواهیم به معرفی انواع مختلف آن بپردازیم می توان گفت میکسر های آنالوگ یکی از انواع پرکاربرد این سیستم ها بوده که از جمله اجزای متشکله آن می ‌توان به باز پر امپ، باس، آی کیو و غیره اشاره نمود. این میکسرها که سایز کوچکی دارند. دارای کنترل های عملیاتی جداگانه برای هر عملیات بوده و گزینه های مسیریابی دارند.

دسته دیگر از میکسرها میکسر های دیجیتالی هستند که به طور کلی می توان گفت یک کامپیوتر پیچیده بوده و مجموعه‌ ای از کانورتورها است. لاین میکسر ها نیز دسته دیگری از این سیستم ها بوده که تقریبا در دسته میکسر های آنالوگ قرار می گیرند. ساختار این میکسر ها بی‌ نهایت ساده بوده و اغلب برای هر کانال یک کنترل ولوم جداگانه دارد. با این حال لاین میکسرها به شما این امکان را می ‌دهند که چندین منبع چون دستگاه های پلی بک را در یک خروجی ترکیب نمایید. و اما در نهایت از پیشرفته میکسرها، پاور میکسر ها بوده که ترکیبی از یک میکسر و آمپلی فایر صدا می باشد که صدا را به بهترین نحو به بلندگوها انتقال می ‌دهند و طبیعتا قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع این سیستم خواهند داشت.