سال‌ های زیادی است که در مکان‌های مختلف از بلندگو یا باند شیپوری استفاده می شود. این نوع باند چون آسیب کمتری به تارهای صوتی وارد می کند، بنابراین در فضاهایی مثل پارک ها و فضای نظامی، فضای بیرونی سازمان ها، دانشگاه ها و غیره به کار برده می شود. به بلندگو یا باند شیپوری باند هورن نیز گفته می‌شود، علت نامگذاری آن شکل شیپوری مانند آن می باشد. باندهای شیپوری از نظر جنس بدنه و تجهیزات به کار رفته در آنها در دسته های مختلفی قرار می گیرند.

مزایای انتخاب و خرید بلندگو شیپوری

دلایل زیادی وجود دارد که سبب شده افراد برای خرید باند شیپوری اقدام کنند. از جمله این دلایل می ‌توان به مواردی چون پرتاب صدای بالای آن اشاره کرد. از طریق بلندگوی شیپوری می توان اعلان های عمومی خود را راحت ‌تر به اطلاع عموم رساند و همچنین در صورتی که صدا بلند نباشد، با استفاده از این باند صدا با کیفیت بهتری پخش خواهد شد و بلندگو یا باند شیپوری در فضاهای باز گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و وزن کمی که دارد از جمله دلایلی می باشد که موجب انتخاب و خرید این نوع از باند شده است. باند شیپوری دارای قیمت مناسبی می باشد از این رو بسیاری از افراد برای خرید این نوع از باند ها اقدام می کنند.

باند شیپوری

انواع بلندگوهای هورن

در تقسیم بندی باند شیپوری باید گفت که این نوع بلندگو دارای دو نمونه بلندگوی شیپوری موزیکال و بلندگو شیپوری معمولی می باشد. در صورتی که برای صدای بالاتر نیاز به کیفیت داشته باشید، می توانید باند شیپوری موزیکال را انتخاب کنید. زیرا این نوع از باندها دارای بلندگوی داخلی هستند که دارای تفکیک فرکانسی بهتری بوده و دارای دو بخش تیوتر و ووفر می ‌باشد. لازم به ذکر است که بلندگوی بوقی معمولی برای راه اندازی به یونیت نیاز خواهد داشت. از نظر شکل ظاهری باید گفت که انواع بلندگو بوقی دارای دو نوع کتابی و گرد هستند، همچنین می توان گفت که از دیدگاهی دیگر انواع باند شیپوری دارای دو نوع بلندگوی شیپوری ولتی و اهمی هستند.

در صورتی که تعداد باند ها زیاد باشد یا از آمپلی فایر فاصله زیادی داشته باشند، از بلندگوی شیپوری مچینگ دار می ‌توان استفاده کرد. این نوع بلندگوها دارای جنسی از فلز یا پلاستیک می باشند که هر یک از آنها با در نظر گرفتن موارد استفاده می تواند مفید عمل کند. همچنین بر حسب توان این نوع باندها به بلندگو شیپوری ۱۰ وات و تا ۵۰۰ وات دسته بندی تقسیم بندی می شوند.

باند شیپوری

انواع بلندگو شیپوری از نظر جنس بدنه

در صورتی که در یک فضای باز یا در یک کارخانه بزرگ به دنبال تجهیزاتی هستید که موجب انتقال صدا به فاصله دورتر و یا تولید صدای بالاتر شود، از بلندگوی شیپوری می توانید استفاده کنید. این نوع بلندگو دارای انواع مختلفی است و از نظر جنس بدنه و همچنین قدرت پرتابی صدا در دسته بندی های مختلفی قرار دارند. از نظر ساختار بدنه بلندگوی شیپوری دارای سه مدل کتابی، گرد و ۶ ضلعی می باشد. برای تولید بدنه مدل های کتابی و ۶ ضلعی از پلاستیک ای بی اس استفاده می کنند. همچنین مدل های گرد یا مخلوطی را از جنس ای بی اس یا آلومینیوم می سازند. بدنه نقشی در قدرت خروجی بلندگو شیپوری ندارد و این قدرت بستگی به یونیت درایور دارد. لازم به ذکر است که به هر میزانی که توان یونیت درایور بلندگو بیشتر باشد، بدنه بلندگو نیز بزرگتر خواهد بود.

باند شیپوری

یونیت بلندگو شیپوری

یونیت بلندگوی شیپوری به صورت مجزا بوده و در انتهای آن نصب می گردد. کار انتشار سیگنال صوتی را یونیت انجام می دهد و پس از آن سیگنالی که به وجود آمده با استفاده از بوق بلندگوی شیپوری پخش می گردد. درون یونیت از پرده دیافراگم و مگنت تشکیل شده است. در صورتی که برای پرده دیافراگم مشکلی ایجاد شود، می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. یونیت ها را به دو صورت اهمی و ولتی می سازند. در یونیت بلندگوی شیپوری ولتی ترانس مچینگ به کار رفته است که پیش از دیافراگم یک عدد ترانسفورماتور جای گرفته و می تواند با آمپلی فایرهای ولتی کار کند.

باند شیپوری

خرید باند شیپوری

با مراجعه به سایت فروشگاهی پارسیان سوند می توان انواع باند شیپوری را با قیمت مناسب خریداری کرد. در خرید باند از این فروشگاه می توان از مشاوره های حرفه ای کارشناسان سایت نیز استفاده کرد و باند مناسب با نیاز خود را تهیه کرد. محصولات ارائه شده در این سابت جدیدترین محصولات موجود در بازار هستند که دارای کیفیت ویژه می باشند. همچنین علاوه بر خرید باند شیپوری می توان از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سایت نیز بهره مند شد. شما می توانید نصب باند شیپوری را با کمک این سایت برای مکان های مختلفی مثل مدارس، مساجد، رستوران ها، هیئت ها و دیگر سازمان ها را با کمک این سایت انجام دهید. همچنین تعمیر و خرید و فروش تجهیزات صوتی دست دوم نیز از جمله خدمات ارائه شده در این سایت می باشد.

باند شیپوری

کاربرد باند شیپوری

همان گونه که گفته شد باند شیپوری یا هورن برای فضاهای عمومی و مکان های باز مناسب می باشد و از جمله مزایای که این نوع باند ها دارند، مقاومت زیاد آنها در برابر آب و گرد و خاک می باشد. این نوع باند ها به علت شکل ساختاری و شیپوری که دارند در پرتاب صدا و اعلان های همگانی دارای عملکرد بهتری هستند. از این رو از آنها در کارخانجات، مساجد و گلدسته ها نیز استفاده می شود. باند های شیپوری به علت جنس فلزی و پلاستیکی که دارند، با توجه به نیاز مشتری و کاربرد آن دارای خواص مربوط به خود می باشند.

از دیگر مزایایی که استفاده از این نوع باند ‌ها دارند می توان به وزن کم آنها اشاره کرد. نصب و راه اندازی این نوع از باند ها یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب آن می‌باشد. باند شیپوری مانند دیگر باند ها از دو منبع اهمی و ولتی تغذیه می‌شوند. از این رو لازم است متناسب با آمپلی ‌فایر خود از آنها استفاده کرد. امکان تهیه کردن این نوع از باندها در ابعاد و توان های مختلفی وجود دارد. بلندگوهای عمومی دارای قدرت ۵۰ وات هستند که ضد آب بوده و قابلیت استفاده در محیط های روباز را دارند. این نوع باندها دارای پایه درایور قوی و با کیفیت طراحی ویژه برای پرتاب بالا طراحی شده و نصب آن در فضای بزرگ شروع استادیوم ها سوله های بزرگ پارک ها و غیره می باشند.