سرماخوردگی یکی از اتفاقاتی است که بارها در طول سال برای هر فردی رخ می دهد. دستگاه بخار ساز، دستگاهی است که با ایجاد رطوبت و بخار فضا را برای بهبود سریع تر بیمار فراهم می کند. قیمت بخار ساز واقعا نسبت به کارایی این وسیله بسیار مقرون به صرفه است. اکثراً از بخار ساز در گلخانه ها و دامداری ها استفاده می شود اما در خانه ها نیز از آن به عنوان دستگاهی برای ضدعفونی کردن استفاده می شود. این دستگاه در مدل های متنوعی عرضه می شود که در ادامه به شرح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

بخار ساز و مه ساز چیست؟

بخار ساز یا مه ساز دستگاهی برای ایجاد رطوبت و بخار در داخل خانه یا یک مکان می باشد. ایجاد رطوبت در یک اتاق برای کسی که سرما خورده است بسیار مفید می باشد. معمولاً دستگاه های بخار ساز را در گلخانه ها و دامداری ها استفاده می کنند. در خانه ها معمولاً برای ضد عفونی کردن و یا گرم و مرطوب کردن خانه در فصل زمستان استفاده می شود. امروزه بخار ها در دو نوع عرضه می شوند: بخار گرم و بخار سرد.

معمولاً دستگاه های بخار ساز و مه ساز مخزن هایی مخصوص محلول های ضد عفونی کننده دارند که آن را در هوا پخش می کنند. از این محلول های قابل استفاده در دستگاه های مه ساز و بخار ساز می توان به اکالیپتوس اشاره کرد. دستگاه های رطوبت ساز در سه نوع تولید و ارائه می شوند. به همین دلیل قیمت بخار ساز ها نیز متفاوت است. این سه نوع عبارت اند از:

1. رطوبت ساز پروانه ای

2. رطوبت ساز نازلی

3. رطوبت ساز التراسونیک

قیمت بخار ساز پروانه ای از انواع دیگر ارزان تر است اما نقطه ضعف آنها این می باشد که فقط در یک زمان و در یک فضا کار می کنند. همچنین در رطوبت ساز های پروانه ای ممکن است که رطوبت بیش از حد را در هوا تولید کنند و این یکی از مهم ترین نقطه ضعف های رطوبت ساز پروانه ای می باشد زیرا ممکن است برای فردی که مبتلا به آسم می باشد بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل می باشد که معمولاً از رطوبت ساز های پروانه ای در مرغداری ها،‌سالن قارچ و سردخانه ها استفاده می شود.

قیمت بخار ساز

خطرات و عوارض احتمالی دستگاه بخار 

دستگاه های رطوبت ساز یک روش عالی برای ایجاد رطوبت در هوای یک مکان یا یک اتاق می باشد. اما این دستگاه ها هم مانند همه دستگاه های دیگر اگر مواظبشان نباشیم و به اجزای آن توجه نداشته باشیم، می تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. از جمله مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیفتد می توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد بخار و رطوبت کثیف: دستگاه های ایجاد بخار و رطوبت، آب را به ماده ای تبخیر شده تبدیل می کنند که قابل استشمام می باشد. اگر آبی که داخل دستگاه است کثیف باشد، می تواند کلی میکروب و آلودگی را وارد هوا کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، همواره به آب موجود در داخل بخار ساز توجه داشته باشید و از دستورالعمل های ساده پیروی کنید. اگر دستگاه بخار ساز شما دارای فیلتر می باشد، باید آن را به طور مکرر عوض کنید.

ایجاد رطوبت زیاد: ایجاد رطوبت در هوا برای افراد مختلف خوب است. اما اگر میزان این رطوبت زیاد تر شود، می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی و نشانه های آلرژی و حساسیت را زیاد تر کند. بر اساس آزمایش های مختلف انجام شده، میزان رطوبت هوا باید بین 30 تا 50 درصد باشند و رطوبت بالای 50 درصد می تواند مضر باشد. اگر شما از دستگاه رطوبت ساز استفاده می کنید حتماً باید یک رطوبت سنج هم داشته باشید. البته بعضی از دستگاه ها در خود رطوبت سنج دارند.

اکثر تولید کننده های این دستگاه ها توصیه می کنند که فقط آب خالص و تمیز را در دستگاه بخار ساز استفاده کنید. ولی اگر شما به آب خالص دسترسی ندارید، می توانید به راحتی آب شیر را بجوشانید و در یخچال بگذارید. بعد از اینکه آب کاملاً گرمای خود را از دست داد و سرد شد، به مخزن دستگاه اضافه کنید.

قیمت بخار ساز

چرا قیمت بخار ساز نسبت به کارایی اش مناسب است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا اصلا باید دستگاه مه ساز خریداری کنیم؟ آیا اصلا خرید این محصول و قیمت بخار ساز نسبت به کارایی اش مناسب است؟ لازم است توجه داشته باشید که از دستگاه مه ساز برای ایجاد موارد زیر استفاده می شود:

1. دود: از ماشین های مه ساز می توان برای ایجاد دود استفاده کرد. برای ایجاد دود از کوکی های دود استفاده می شود.

2. مه: برای اینکه بتوانید با دستگاه مه ساز مه بسازید، باید مه مایع را در داخل یک مبدل حرارتی مخلوط کنید. در داخل دستگاه مه ساز آنقدر به مه مایع حرارت داده خواهد شد که به بخار تبدیل شود و مه به وجود بیاورد.

3. مه هیز: ماشین های مه ساز با استفاده از ماده ای به نام مایع هیز، چیزی تولید می کنند که شبیه به پرتو های رعد و برق می شود.

4. کربن دی اکسید مایع: برای به وجود آوردن یک بخار موج دار پر مانند کاملاً متفاوت،‌می توان از دی اکسید کربن به همراه مه مایع استفاده کرد.

یخ خشک: برای ایجاد گازی که بخار آب را متراکم کند و مه سفید جامد به وجود بیاورد تا آن هم به مه غلیظی که در کف زمین حرکت می کند تبدیل شود،‌باید یخ خشک را با کربن دی اکسید مخلوط کنید.

نیتروژن مایع: برای اینکه بخار به وجود آورد و رطوبت هوا را افزایش داد، کافی است تا نیتروژن مایع را در مخزن دستگاه مه ساز بریزید تا داخل آن به نقطه جوش برسد.

قیمت بخار ساز

خرید مایع ماشین مه ساز

قبل از اینکه در مورد قیمت بخار ساز ها و خرید آن ها صحبت کنیم بهتر است ابتدا به مایع ماشین مه ساز بپردازیم. مایع ماشین مه ساز مایعی است که برای تولید مه استفاده می شود. این مایع را که به آبمیوه مه معروف است را باید در مخزن مخصوص دستگاه مه ساز بریزید تا در داخل آن به نقطه جوش رسانده شود تا باعث ایجاد مه شود. اگر رطوبتی که از دستگاه مه ساز خارج می شود پس از خارج شدن به هوای سرد برخورد کند، تبدیل به نوعی گاز سفید قابل دید انسان می شود که ما به آن مه می گوییم.

در بازار مایع های مختلفی وجود دارد اما شما باید مایع مخصوص ماشین خود را خریداری کنید. اگر این کار را رعایت نکنید و از هرگونه مایعی که در دسترس می باشد استفاده کنید، باعث می شود که مه کمرنگی تولید شود و حتی می تواند برای دستگاه مه ساز هم مضر باشد و با گذر زمان قطعات مختلف آن خراب شود. مایع مه ساز را می توانید به صورت اینترنتی از وب سایت خریداری کنید.

قیمت بخار ساز

قیمت بخار ساز و خرید انواع آن

شما می توانید دستگاه بخار ساز را در انواع مدل ها از بازار خریداری کنید. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان دستگاه های مه ساز را از اینترنت و سایت های مختلف خریداری کرد. تنها مشکلی که خرید های اینترنتی دارند این است که شما نمی توانید دستگاه بخار مورد نظر خود را از نزدیک بررسی کنید. اگر دستگاه بخار ساز خراب باشد شما می توانید برای جلوگیری از هدر رفتن پولتان با فروشنده آن یا حضوری قرار بگذارید و پول را بعد از رسیدن دستگاه و بررسی آن پرداخت کنید.

قیمت بخار ساز

قیمت بخار ساز و مه ساز

قیمت بخار ساز ها و مه ساز ها نسبت به نوع آن ها متفاوت است. بسته به این که شما از چه نوع دستگاه بخار می خواهید استفاده کنید، بی تردید قیمت بخار ساز نیز متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر چه این حرف درست است که هرچقدر هزینه ی بیشتری بپردازید کیفیت محصول شما بیشتر خواهد بود اما مشاهده شده اغلب وب سایت ها در ازای هزینه های بسیار بالا دستگاه بخار ها و مه ساز های بی کیفیت و تقلبی تحویل مردم می دهند. در همین جهت بهتر است از یک وب سایت معتبر اقدام به خرید کنید.