خرید میکروفن همواره یکی از کارهای جذاب برای کسانی است که در حوزه صدا و موسیقی مشغول به کار هستند. تنوع مدل های میکروفن در کنار مشخصات و ویژگی های مختلف و برندهای معتبر، انتخاب میکروفن را به کار سختی تبدیل می کند که گاهی ممکن است برای مبتدیان که اطلاع کافی از این کالا ندارند، گیج کننده به نظر برسد. شما قبل از اقدام به خرید میکروفون در  ابتدا باید با کارکرد انواع مختلف میکروفون های موجود آشنا شوید و بدانید که  هر نوع یا مدلی با چه شرایطی همخوانی دارد و  برای چه کاربردهایی ساخته شده است.

سپس هدف خود از خرید میکروفن  و با توجه به نیازی که دارید، میکروفن مناسب را انتخاب کنید. در نهایت با در نظر گرفتن بودجه ای که دارید ، یک تعادل مناسب بین هدف خرید و بودجه خود برقرار نمایید. امروزه دامنه قیمت میکروفن ها بسیار متنوع و بالا می باشد و اگر شناخت کافی در زمینه میکروفن ها نداشته باشید، ممکن است  برای پرداخت قیمت میکروفون، قیمت بالاتری از چیزی که باید هزینه کنید، پرداخت نمایید.

خرید میکروفن های مختلف

قبل از خرید میکروفن باید تعدادی سوال از خود بپرسید، اولین و مهمترین سوال این است که هدفتان برای خرید میکروفون چیست؟ برا چه کاری قصد استفاده از آن را دارید؟ می خواهید بر روی صحنه و اجرای زنده استفاده کنید یا اینکه برای پخش صدای ساز استفاده می کنید؟ یا شاید کی خواهید از میکروفن برای دو یا چند کار استفاده نمایید؟ در واقع برای خرید میکروفن باید شرایط و هدف خود را مشخص نمایید و تعادل و هماهنگی آن را با محیط و فعالیتی که دارید، بسنجید. برای مثال برای یک گروه سرود درست نیست که از میکروفن های نمادین استفاده شود. در نتیجه تمامی مباحث باید گفت اولین قدم برای خرید میکروفن مشخص کردن هدف خود از تهیه آن می باشد. در ابتدا داشتن حداقل اطلاعات درباره انواع و ویژگی های میکروفن تا حد زیادی به انتخاب یک گزینه مناسب به شما کمک خواهد کرد.

خرید میکروفن

انواع میکروفن

در حالت کلی میکروفن ها به دو دسته تقسیم می شوند: میکروفن خازنی و میکروفن دینامیکی. هر یکی از این میکروفن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. میکروفن های دینامیکی در مقایسه با میکروفن های خازنی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل است که برای اجراهای زنده بر روی صحنه از میکروفن های دینامیکی استفاده می کنند. از طرف دیگر به دلیل حساسیت بالای میکروفن های خازنی برای ضبط صدا در استودیو از این نوع استفاده می شود. البته به این صورت نیست که هر کدوم بطور تخصصی فقط در یک حوزه کاربرد داشته باشند در بسیاری از اجراهای زنده از میکروفون های خازنی و در بسیاری از استودیو ها برای ضبط از میکروفون های دینامیکی نیز استفاده می شود.

به بیان کلی برخی از میکروفن های دینامیکی صدا را  با حساسیت و شفافیت بالاتری ارائه می دهند و همچنین برخی از میکروفن های خازنی مقاومت بالاتری نسبت به میکروفن های دینامیکی دارند. فرق دیگری که این دو میکروفن باهم دارند، نیاز به برق است. میکروفن های دینامیکی بدون نیاز به منبع تغذیه می توانند کار کنند، در حالی که میکروفن های خازنی برای کار کردن به یک منبع تغذیه مانند باتری یا مولد نیاز دارند.

خرید میکروفن

قیمت در خرید میکروفن

امروزه انواع مختلف میکروفن در برندهای مختلف به بازار عرضه شده اند که هر کدام با توجه به ویژگی ها و مشخصاتی که دارند دارای قیمت های متفاوتی هستند که روزانه با توجه برخی از موارد به روز رسانی می شوند. قبل از خرید میکروفن می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی قیمت انواع میکروفن و ویژگی های آنها را مشاهده کرده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

خرید میکروفن

خرید اینترنتی میکروفن

بعد از گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی امروزه بشر به مرحله ای از تکنولوژی رسیده است که می تواند تنها با چند کلیک تمامی خرید های خود را خارج از محدودیت از سایت های مختلف تهیه نماید. هم اکنون سایت های زیادی در زمینه اقلام صوتی مانند سیستم های صوتی، میکروفن، بلندگو و… مشغول به فعالیت هستند، به طوری که می توانید تمامی اطلاعات را درباره  انواع میکروفن، قیمت، ویژگی های موجود و برند مورد نظر و… دریافت نمایید و با بررسی کامل یکی از آنها را تهیه کرده و منتظر باشید تا طی چند ساعت یا چند روز به دستتان برسد.

خرید میکروفن

اجزای مختلف میکروفن

میکروفن از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و در واقع رابطه مستقیم با کیفیت صدای خارج شده از میکروفن دارد. این اجزا عبارت است از:

·        صفحه باد: قسمت از میکروفن که در آن صحبت می کنند، صفحه باد میکروفن است. سر میکروفن ها از یک مانع محافظتی که از جنس فلز سخت است تشکیل شده است در زیر این مانع صفحه باد قرار گرفته است. اکثر میکروفن ها یک صفحه باد دارند که درون خود ساخته شده است. ولی اگر از میکروفن در استودیو استفاده شود بهتر است از یک پاپ فیلتر که لایه ای نازک برای جلوگیری از ورود باد و صداهای غیر ضروری است، استفاده گردد.

·        دیافراگم: دیافراگم بخشی از میکروفن است که مشابه پرده گوش است. زمانی امواج صدا به این پرده ضربه می زنند، دیافراگم به لرزش در میاد و میکروفن این لرزش را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. دیافراگم عامل اصلی کیفیت صدای میکروفن است.

·        سیم پیچ: سیم پیچ ها به میکروفن های دینامیک هستند، در این نوع میکروفن سیم پیچ به دیافراگم متصل شده و در زمان لرزش، سیم پیچ هم به لرزه در می آید.

·        هسته مغناطیسی: این قطعه نیز برای میکروفن های دینامیکی است که باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی شده و لرزش سیم پیچ باعث ایجاد سیگنال الکتریکی می شود.

·        کپسول: کپسول در اصل جایی است که لرزش به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود.

·        بدنه: بدنه میکروفن با کیفیت صدا ارتباطی ندارد و تنها باعث افزایش یا کاهش طول عمر میکروفن می شود.

·        خروجی: خروجی جایی است که کابل را به میکروفن وصل می کنند و کابل پیش فرض نیز XLR می باشد.

خرید میکروفن

مزایا خرید اینترنتی میکروفن

خرید میکروفن را می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت اینترنتی تهیه نمایید. خرید میکروفن به صورت اینترنتی مزایا زیادی دارد می توانید تنها با چند کلیک تمامی اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرده و نسبت به خرید اقدام نمایید. همچنین خرید اینترنتی شما را از بسیاری  دردسرهای خرید حضوری مانند ترافیک، بیماری، اطلاعات ناکافی و… دور می کند.

سئو سایت