باند پسیو ارزان که امروزه در بازار عرضه می‌شود و همچنین انواع باند پسیو و در دسترس کاربران قرار دارد را می توان به عنوان مکمل یک سیستم صوتی بزرگ مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال می‌توان از پاور میکسر یک خروجی جهت باند پسیو دریافت کرده و فقط میکروفون سخنران را به آن اتصال داد و اگر می خواهید افکت های صوتی را استفاده کنید و از ترکیب باند های اکتیو نیز با باند اکتیو می توان برای این کار استفاده کرد. به علت محل و زاویه قرار گیری که دارند معمولاً احتمال دارد در صورت وجود میدان مغناطیسی در میان میکروفون یا باندهای اکتیو بوق زدن شروع کند و به همین علت لازم است پیش از شروع مراسم یا جشن زاویه مناسب برای این باندها در نظر گرفته شود.

باند پسیو ارزان

در تعریف باند پسیو باید گفت که این باندها نیازی به منبع برق و تغذیه مجزا ندارد و جهت راه اندازی نیاز به سیگنال صوتی تقویت شده خواهند داشت. به عبارت دیگر باید گفت که جهت استفاده از باند پسیو لازم است که از یک تقویت کننده یا همان آمپلی فایر پاور میکسر و پاور امپ استفاده کرد. در صورتی که در پی خرید باند پسیو ارزان قیمت هستید، شما باید از پیش یک درایور داشته باشید تا از تیوتر و یا ساب ووفر جدا کند. جهت تامین فرکانس مورد نیاز برای هر درایو می توانید از سیگنال ها در چرخه ای به نام کراس اوور به فرکانس های بالا و پایین استفاده کنید.

باند پسیو ارزان

مزایای باند های پسیو

باند های پسیو دارای مزایا و معایب زیادی می باشند. یکی از اصلی ترین مزایای که می‌توان برای این نوع از باندها به آن اشاره کرد، قیمت ارزان‌تر آن‌ها در مقایسه با باندهای اکتیو می باشد که این موضوع باعث شده تا باند پسیو ارزان یک گزینه بسیار جذاب باشد. نمایش باند اکتیو در کنار اینکه باند پسیو دارای عملکرد مدت ‌باشد و در این باندها ترکیب انواع آمپلی فایرها اسپیکر و کابل ها به راحتی صورت می‌گیرد، با یکدیگر به هماهنگی خواهند رسید. با این وجود این مسئله خود دارای یک نکته منفی می باشد که برای این آنها باندها وجود دارد. چون ازدیاد تجهیزات جانبی و همچنین کابل ها موجب اشتغال فضای زیادی شده و برای قرار دادن این اسپیکر ها کاربران همیشه با محدودیت طول کابل مواجه خواهند بود.

همیشه تعداد معینی از باندهای بسیار قابل نصب و راه اندازی برای یک محیط فرضی وجود دارد که علت آن هم مستقیماً به محدوده تحمل بار و همچنین تغذیه آمپلی فایرها یا پاورمیکس ها بستگی خواهد داشت و جهت اضافه کردن به تعداد بالای پاسیو خود نیاز به افزایش آمپلی فایرها و کابل‌ های ارتباطی خواهد داشت. پس محدوده استفاده کردن از این باندها به صورت مستقیم به توان منبع تغذیه باز خواهد گشت.

باند پسیو ارزان

نکات مهم در خرید باند پسیو ارزان

در هنگام استفاده از باندهای پسیو لازم است که به نکات مختلفی دقت شود. یکی از این نکات زاویه میان باند ها با یکدیگر در زمان اجرا می باشد.

محلی که برای قرار گیری زاویه باندهای پسیو در نظر گرفته می‌شود، در میزان کیفیت خروجی بسیار موثر خواهد بود و زاویه قرارگیری باندهای پسیو در میزان کیفیت خروجی به این گونه است که در صورت ایجاد میدان مغناطیسی در بین باندها و میکروفون صدای بوق آزاد دهنده در فضا انتشار پیدا می‌کند که باید قبل از شروع تنظیمات اولیه و لازم در این زمینه صورت گیرد.

باند پسیو ارزان

کاربردهای باند های پسیو

انواع باند پسیو ارزان دارای کاربردهای زیادی هستند که از جمله کاربردهای این باند ها می توان به مواردی چون خرید باند پسیو ارزان برای بسیاری از اماکن و مراسم ها مثل عزاداری ها، مجالس، سخنرانی ها، جشن ها، اجرای زنده و کنفرانس ها اشاره کرد. از آن جایی که باند پسیو ارزان دارای شفافیت و صدای زیادی می باشد، این گزینه موجب شده که برای مراسم و مجالس از این باند ها استفاده شود و همچنین به همان اندازه به علت برخورداری از میزان فرکانس پایین جهت پخش موسیقی این باند ها گزینه بسیار خوبی هستند.

استفاده از باند پسیو ارزان قیمت به ویژه برای سخنرانی ها و مناسبت ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما این امکان وجود دارد که در کنار باند پسیو ارزان که برای سخنرانی از آن استفاده می شود، یک یا چند باند اکتیو به صورت کمکی نیز استفاده شود. قیمت باند پسیو معمولا ارزان تر و نصب آن به صورت راحتی صورت می گیرد که این دو فاکتور از ویژگی های مهم آن به شمار می آیند.

باند پسیو ارزان

ساختار کلی باند پسیو ارزان

در رابطه با ساختار کلی که باند ها دارند باید گفت که این باندها دارای دو قسمت بلندگو و بدنه هستند و در باندهای معمولی یک یا چند بلندگوی فول رنج درون جعبه وجود دارد. بلندگوهای داخلی با استفاده از سیم بندی به یکدیگر اتصال داده می‌شوند و به فیش مادگی که در قسمت پشت باند قرار دارد وصل خواهد شد. در صورتی که باند از نوع تو وی یا تری وی باشد، باند دارای ساختار متفاوت‌تری خواهد بود و این باند اندکی پیچیده تر می‌شود. در باندهای تیوتر از یک عدد تیوتر و یک عدد ووفر استفاده شده و این دو کاملاً مجزا به کراس آور داخل جعبه وصل شده اند.

پس از آن کراس اوور به پیش ورودی در قسمت پشت باند وصل خواهد شد.‌ کراس اور وظیفه دارد که تفکیک فرکانس های بالا و پایین را انجام داد که با استفاده از یک ورودی سیگنال و دو خروجی Hi و Low برای اتصال به کامپیوتر و ووفر به کار برده می شود. سیگنال از طریق آمپلی فایر و یا پاور میکسر می‌تواند تقویت شود و با کابل ورودی بانک اتصال پیدا کند. تا از این طریق بتواند از باندها پخش شود. حجم صدای باند با استفاده از آمپلی فایر و یا پاور میکسر قابلیت کنترل را دارد و همچنین تغییرات فرکانسی جهت تنظیم زیر و بم صدا با استفاده از میکسر صورت می‌گیرد و هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد. به عبارت دیگر باید گفت که کلیه کنترل های صدای باند با استفاده از آمپلی فایر میکسر صورت می‌گیرد.

باند پسیو ارزان

مقایسه باندهای اکتیو و باند های پسیو

در مقایسه بین باندهای اکتیو و باندهای پسیو باید گفت که باندهای اکتیو قیمت بیشتری نسبت به بانک‌های پسیو دارند. همچنین وزن باندهای پسیو نسبت به باندهای اکتیو پایین تر بوده و از این رو به راحتی می‌توان آنها را جابجا کرد و در نتیجه این باندها کمتر در معرض آسیب و ضربه هستند. باندهای اکتیو به میکسر و آمپلی‌فایر مجزا نیازی ندارند و از این رو به راحتی امکان راه‌اندازی و استفاده از آنها وجود دارد. بدون در نظر گرفتن امپدانس آمپلی فایر و بلندگو ها باندهای اکتیو را می‌توان با تعداد مورد نظر را افزایش داد.