شما هم قصد تولید پادکست را دارید؟ برای این کار چطور باید صدای خود را ضبط کنید؟ شاید جالب باشد که بدانید سیستم عامل اندروید یکی از بهترین پلتفورم‌ها برای ضبط پادکست است، اما در دنیای وسیع اپلیکیشن‌ها، کدام برنامه مناسب گوشی اندرویدی و یا تبلت شماست؟ برای یافتن پاسخ درستی به این سوال، مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا یافتن یک نرم افزار ساخت پادکست و ابزار های تخصصی جهت ظبت به بهترین شکل خوب می‌تواند بسیار پرچالش باشد.

میکروفون

ابتدا این لیست را با شرح وسایل ضبط پادکست، شروع می‌کنیم. وقتی به میکروفون فکر می‌کنید، ممکن است میکروفون نوازنده معمولی را تصور کنید و بخواهید یکی از این لوازم بزرگ را برای پادکست به کار ببرید. میکروفون‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند و شما باید با توجه به نیازتان یکی از آنها را استفاده کنید. نکته مهم این است که میکروفون مناسب کار شما باشد و صدا را به خوبی دریافت کند. در ادامه ۳ مدل از متداول‌ترین انواع میکروفون را معرفی می‌کنیم:

میکروفن USB

یکی از تجهیزات ساخت پادکست، میکروفون USB است که مستقیما به کامپیوتر شما وصل می‌شود. میکروفون USB برای مبتدیان، به ویژه برای افرادی که به صورت انفرادی اجرا می‌کنند و کسانی که پادکست های آنلاین مصاحبه را ترتیب می‌دهند، ایده آل است.

میکروفون XLR

این نوع میکروفون به یک رابط، میکسر یا ضبط کننده دیجیتال وارد می‌شوند. در واقع می‌توانید رابط‌ها، میکسرها و ضبط کننده های دیجیتال را به صورت USB تهیه کنید و بنابراین می‌توانید میکروفون XLR را فقط به طور مستقیم در رایانه خود اجرا نمایید.
میکروفون های XLR برای ضبط پادکست محسوب می‌شود و مناسب افرادی هستند که خواهان کیفیت صدای برتر و انعطاف‌پذیری بیشتر در تولید هستند. همچنین برای افرادی که نمی‌خواهند همیشه به کامپیوتر متصل باشند هم بسیار کاربردی است.

میکروفون یقه ای

اگر به دنبال میکروفونی هستید که قابل حمل باشد و به راحتی بتوانی آن را در همه جا استفاده کنید، ما به شما خرید میکروفون یقه ای برای ضبط پادکست را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این میکروفون‌ها به راحتی بر روی انواع کت‌ها و لباس‌ها قرار می‌گیرند و کیفیت صدای خیلی خوبی دارند.

نحوه ساخت پادکست

فیلتر های صدا در پادکست

همانطور که می‌دانید هنگام صحبت کردن با میکروفون صدایی مثل “ب ” و “پ ” ایجاد می‌شود و کیفیت را به هم می‌زند. برخی از میکروفون های حرفه ای دارای پاپ فیلتر داخلی هستند، ولی اگر همچنین گزینه‌ای وجود نداشت، شما باید یک مدل آن را خریداری کنید. بابت قیمت هم اصلا نگرانی نداشته باشید، زیرا بسیار ارزان قیمت هستند.

ضبط کننده یا رکورد صدا

در ادامه، شما برای تکمیل لیست تجهیزات ساخت پادکست، تعداد زیادی رکوردر دیجیتالِ با کیفیت بالا لازم دارید. با داشتن آنها می‌توانید مستقیما ضبط را انجام دهید یا میکروفون‌های اضافی را به آنها وصل کنید. در نتیجه باز هم این‌ها گزینه خوبی برای کسانی محسوب می‌شوند که به دنبال یک تنظیم قابل انعطاف و قابل حمل هستند.
وقتی صحبت از خرید رکوردر صدا می‌شود، ما به یک گزینه برای ضبط و ذخیره صوت نیاز داریم. این مورد می‌تواند تجهیزاتی مثل تلفن، کامپیوتر یا خود ضبط کننده دیجیتال اختصاصی را دربربگیرد.

باند اکتیو

رایانه

در هنگام ضبط مستقیم در رایانه، گزینه‌های زیادی از نرم افزارهای ضبط پادکست در دسترس شما هستند. برای شروع می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Audacity یا Adobe Audition استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنلاین / از راه دور را ضبط کنید، امروزه گزینه‌های ضبط مکالمه زیادی نیز در بازار وجود دارد و همه‌ی این‌ها بسیار کاربردی هستند.

دستگاه های مورد نیاز برای ساخت پادکست

موبایل و نرم افزار های ظبت

برنامه های متعددی در موبایل های ههوشمند وجود دارد که امکان ظبت به صورت  مستقیم را فراهم اورده است . بنابراین در حال حاضر یک برنامه ضبط پیش فرض در آنجا دارید، اما اگر می خواهید صدا و دامنه انعطاف پذیری خود را ارتقا دهید، می‌توانید بر اساس سیستم عامل گوشی خود یک برنامه‌ی ضبط صدای خوب دانلود کنید.
ضبط پادکست در گوشی می‌تواند واقعا راحت باشد، اگرچه ضبط در گوشی فاقد انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های یک ضبط کننده دیجیتال اختصاصی است، ولی با این حال کار با آنها راحت است و اغلب یک نقطه شروع عالی برای بسیاری است.

میکسر صدا

میکسر وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توان سطح سیگنال‌های صوتی و کیفیت آنها را تغییر داد. میکسرها دارای کانال ورودی و خروجی هستند و می‌توانید برای ورودی جهت اتصال میکروفون و … استفاده کنید و بخش خروجی را به ضبط کننده صدا، رایانه یا هدفون وصل کند. در واقع برای تجهیز کردن ابزار ساخت پادکست، به خرید میکسر باکیفیت نیازی ندارید، اما بسیاری از پادکسترها هنوز از آنها استفاده می‌کنند. اما چرا؟
چون که آنها مزایای زیادی را برایتان فراهم می‌کنند، مثلا آنها با داشتن چندین ورودی این اجازه را به شما می‌دهند که با سخنرانان یا میهمانان مصاحبه‌های مهمی داشته باشید و بتوانید از چندین کانال ضبط بهره ببرید. زیرا در غیر این صورت، ضبط صدا در یک کانال انجام می‌شود و بعدا هنگام ویرایش پادکست محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

هدفون

هدفون‌ها بخشی ضروری در مجموعه تجهیزات ساخت پادکست به حساب می‌آیند. همیشه باید بر ضبط‌های خود نظارت داشته باشید و این به معنای استفاده از هدفون در حین ضبط است تا بتوانید دقیقا آنچه را که گرفته شده، بشنوید. فایده انجام این کار این است که اگر مشکلی وجود دارد، می‌توانید بلافاصله آن را برطرف کنید. در صورت اجرای برنامه مصاحبه آنلاین، به هدفون نیز برای شنیدن مهمان خود احتیاج دارید. هدفون‌ها برای گوش دادن به صدای ضبط شده و همچنین برای ویرایش صدا بسیار مفید هستند.

تولید و انتشار

نرم‌افزاهایی مانند Audacity و Adobe Audition اشاره کردیم و هر دو گزینه‌های عالی برای ویرایش هستند. ششما میتوانید با این نرم افزار ها ادیت صدا انجام دهید و کیفیت کار خود را افزایش دهید
سرانجام به مرحله انتشار می‌رسیم. برای بارگذاری پادکست خود باید در یک میزبان رسانه ثبت نام کنید. این اساسا جایی است که پادکست شما به صورت آنلاین جای می‌گیرد و افراد زیادی به آن دسترسی پیدا می‌کنند. این برنامه‌ها بسیار متفاوت هستند و شما می‌توانید با توجه به سطح مهارت، انگیزه یا بودجه خود یکی را انتخاب کنید.

آیا تجهیزات ساخت پادکست کافی هستند؟

برخی از افراد هنگام شروع به دنبال ابزار ساخت پادکست گران قیمت و فانتزی می‌روند تا خیلی موفق باشند. اما شما قطعا نیازی به این کار ندارید و می‌توانید با داشتن تجهیزاتی ضروری و سطح متوسط هم بهترین باشید. بهتر است ساده شروع کنید تا بتوانید بر روی محتوای واقعی خود تمرکز کنید، ایده ی ساخت پادکست خوبی داشته باشید و محتوای مفید برای مخاطبان پیدا کنید. با گذشت زمان و با رشد، می‌توانید در صورت نیاز تجهیزات خود را ارتقا دهید.

مشاوره راه اندازی و خرید تجهیرات و ابزار ساخت پادکست در پارسیان صدا ،