اگر در پی برگزاری یک همایش و یا یک جلسه کاری هستید استفاده از یک سیستم صوتی مناسب کار را برای شما بسیار آسان تر خواهد نمود. میکروفون رومیزی از مهم ترین قطعات در این امور هستند که به قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. قیمت میکروفون رومیزی بسته به عوامل مختلف متفاوت است.

میکروفون رومیزی چیست

حتما در یک مراسم و یا سخنرانی این نوع میکروفون ها را بر روی میز سخنران مشاهده نموده اید. زیبایی ظاهری این نوع میکروفون ها باعث ایجاد جلوه ی بهتر میز سخنران می شود.

عملکرد این میکروفون ها به این صورت است که انرژی صوتی را به امواج الکتریکی تبدیل و به محل دورتر انتقال می دهد. عوامل زیادی در تعیین قیمت میکروفون رومیزی دخیل است که از مهم ترین آن ها می توان به نوع آن ها اشاره نمود. یو اس بی و آ یو ایکس دو نوع  مهم این میکروفون ها را تشکیل می دهد. این نوع میکروفون ها به بیشتر سیستم های عامل اتصال می یابند و از آن ها می توان در امور مختلفی استفاده نمود.

میکروفون ها به بسته به نوع مصرف و محل آن به انواع مختلفی تولید می شود که این عوامل باعث تغییر قیمت میکروفون رومیزی خواهد شد.

قیمت میکروفون رومیزی

انواع میکروفون رومیزی

بسته به محل می توان از انواع میکروفون های رومیزی استفاده نمود. البته بعضی از عوامل باعث می شود تا قیمت میکروفون رومیزی کاهش و یا افزایش داشته باشد اما در کل انواع این میکروفون ها از قیمت های کم تا بسیار بالا در بازار وجود دارند که بسته به مبتدی تا حرفه ای بودن آن می توان از تنوع قیمت آن ها نیز اطلاع کسب نمود.

میکروفون های رومیزی داینامیکی

این نوع میکروفون رومیزی در بسیاری از امور قابل استفاده هستند. از برنامه های زنده تلویزیونی تا کنسرت ها و … از مهم ترین موارد مصرف این نوع هستند. قیمت میکروفون رومیزی در این نوع بسیار مناسب بوده و گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که می خواهند صداهای بلند را بدون این که به دستگاه صوتی خود آسیب بزنند کاهش دهند.

قیمت میکروفون رومیزی

میکروفون های خازنی

در صورتی که علاقمند استفاده از میکروفون های رومیزی حرفه ای تری هستید می توانید از نوع خازنی میکروفون استفاده نمایید. کیفیت بالای صدا باعث محبوبیت این نوع در میان مصرف کنندگان آن شده است.

اما یک عیب بزرگ باعث می شود تا در همه مکان ها نتوان از این نوع میکروفون استفاده نمود. محیط هایی با مقدار بسیار کم رطوبت نیز بر کیفیت این نوع میکروفون تاثیر گذاشته و باعث می شود تا صدای پخش شده کاهش محسوسی داشته باشد. برای همین کمتر افرادی از آن در مکان های سرباز استفاده می نمایند.

از مهم ترین نوع این میکروفون ها می توان به میکروفون الکترت اشاره نمود. منبع انرژی در این نوع تنها از یک باتری کوچک و یا برق تامین می شود.

قیمت میکروفون رومیزی

میکروفون های رومیزی ریبون

میکروفون های داینامیکی در صورتی که تقویت شوند به میکروفون های ریبون تبدیل خواهند شد. بیشتر این نوع میکروفون ها به صورت دستی طراحی می شوند اما انواع جدید آن را تولید کنندگان به صورت پایه دار طراحی نموده اند که بیشتر برای ضبط صدا در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت میکروفون رومیزی

میکروفون های رومیزی پیجینگ

از مهم ترین موارد کاربرد میکروفون های رومیزی استفاده از آن ها در سیستم پیجینگ می باشد. این نوع میکروفون ها دارای تجهیزات مختلفی هستند که با دارا بودن هر کدام بر قیمت میکروفون رومیزی تاثیر زیادی خواهد داشت. روشن یا خاموش بودن هر میکروفن را یک لامپ ال ای دی به کاربر نشان می دهد و هر کاربر می توان با استفاده از یک  دکمه روشن یا خاموش بودن میکروفن را انتخاب نماید.

قیمت میکروفون رومیزی

قیمت میکروفون رومیزی کنفرانس

از مهم ترین عواملی که در قیمت میکروفون رومیزی تاثیر گذار است می توان به تجهیزات نصب شده بر روی میکروفون اشاره نمود.

بسته به نوع همایش و نیازهای مدیر مسئول جلسه از تجهیزات مختلفی بر روی این میکروفن ها استفاده می شود. این تجهیزات باعث افزایش قیمت میکروفون رومیزی در هر نوع خواهد شد.

از تجهیزات نصب شده بر روی این میکروفون ها می توان به این موارد اشاره نمود.

  •  دکمه درخواست گفت و گو
  • دکمه اخذ رای
  • صفحه نمایش برای دریافت و یا ارسال پیام ها
  • صفحه نمایش چهره نما

البته در این نوع میکروفون ها توجه به بی سیم بودن و یا نبودن سیستم، دیجیتال یا آنالوگ بودن، کیفیت و کمیت آن باعث می شود تا قیمت میکروفون رومیزی درهر سیستم صو.تی افزایش یا کاهش یابد.

قیمت میکروفون رومیزی

موارد استفاده از میکروفون رومیزی

این نوع میکروفون ها علاوه بر استفاده در همایش ها و جلسات  و همچنین سیستم پیجینگ کاربرد وسیعی در منازل دارند. اتصال راحت و سریع آن ها به کامپیوترهای خانگی و انواع لب تاپ ها باعث محبوبیت این وسیله در میان کاربران اینترنتی شده است. بیشتر این نوع میکروفون ها بدون هیچ گونه تجهیزات اضافی به دستگاه اتصال پیدا می کنند. اما  بعضی دیگر نیز به سادگی با نصب یک برنامه نرم افزاری به سیستم اتصال می یابند.

آزادی دست ها در هنگام کار با این وسیله به کاربر آن این امکان را می دهد تا در هنگام کار با آن به سادگی تایپ نماید یا از موارد ضروری نت برداری کند.  داشتن دکمه روشن یا خاموش کردن نیز به کاربر امکان می دهد تا به سادگی آن را خاموش و از دسترس هکرها خارج نماید.

قیمت میکروفون رومیزی

تعیین قیمت میکروفون رومیزی

با توجه به مواردی که گفته شد عوامل مختلفی در تعیین قیمت میکروفون رومیزی تاثیر مستقیم دارد.  نوع کاربری و تجهیزات نصب شده و همچنین برند تولید کننده از مهم ترین عواملی است که در تعیین قیمت میکروفون رومیزی نقش مهمی دارد. در صورتی که نیاز به میکروفون رومیزی برای  استفاده در یک مکان خاص دارید اما در بازار تنوع این محصولات سردر گم شده اید بهتر است که با افراد اگاه در این زمینه مشورت نمایید.

گروه پارسیان سوند با سال ها تجربه در زمینه فروش میکروفون رومیزی و تجهیزات صوتی به شما مصرف کنندگان گرامی خدمات ارائه می نماید. برای خرید میکروفون رومیزی  در انواع مختلف با قیمت های مناسب و استفاده از خدمات پس از فروش این شرکت می توانید به سایت این شرکت مراجعه فرمایید. کارشناسان در این سایت با دقت و حوصله به تمام سوالات شما در این زمینه  پاسخ داده و به شما در زمینه خرید انواع محصولات صوتی مشاوره ارائه می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به آدرس این سایت مراجعه فرمایید.