امروزه طرفداران زیادی در عرصه سیستم های صوتی منازل از انواع محصولات آن استفاده می کنند. بعضی از این افراد حتی از یک سیستم ثابت صوتی و تصویری  در فضای منزل خود سود می برند. در این مقاله با انواع بلندگوی خانگی و کاربرد آن ها در منزل بیشتر آشنا خواهید شد.

سیستم صوتی و تصویری در منزل

استفاده از سیستم هایی که صداها را در یک سیستم صوتی و یا تصویری به صورت کاملا واضح و رسا پخش نماید امروزه در میان اکثر افراد بسیار رایج شده است. انواع بلندگوی خانگی که این کار را انجام می دهند معمولا به سیستم صوتی و یا به سیستم های پخش تصاویر در این منازل اتصال می یابد.

استفاده از این بلندگوها نیز در قسمت های مختلف منزل حتی در استخر، اتاق خواب و یا حیاط منزل نیز در میان افراد زیادی محبوبیت پیدا نموده است.

در این سیستم ها در سقف این منازل محل های معینی به شکل دایره در نظر گرفته می شود. این محل ها همان محل اتصال انواع بلندگوی خانگی می باشد که برای دست یافتن به یک صدای رسا حتما از یک آمپلی فایر نیز در کنار آن سود برده شده است.

انواع بلندگوی خانگی

سیستم تصویری منزل

امروزه افراد بسیاری دارای سینمای خانگی در منزل خود هستند اما آنچه که این سیستم را به یک سیستم متمایز تبدیل می کند استفاده از انواع بلندگوی خانگی با کیفیت بالا در آن است. هر سینمای خانگی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • نمایشگر
  • انواع بلندگوی خانگی
  • ساب ووفرها
  • دستگاه هایی که عمل پخش دی وی دی ها را بر عهده دارند.
  • منبعی به عنوان یک تغذیه کننده برای سیستم

هر کدام از این قسمت ها خود به تنهایی کارکرد مهم و قابل توجهی ندارند و در کنار یکدیگر هستند که عملکرد سیستم را بالا خواهند برد. اما توجه نمایید که هر سیستم با دارا بودن انواع بلندگوی خانگی با قابلیت بالا بر عملکرد سیستم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انواع بلندگوی خانگی

نمایشگر

معمولا نمایشگرها در سیستم تصویری یک تلویزیون با کیفیت های متفاوت می باشد. با توجه به تعداد بی شمار برند تلویزیون در بازارانتخاب این تلویزیون ها نیز خود اصول و راهکارهایی متفاوتی دارد.

انواع بلندگوی خانگی

این بلندگوها نیز از اجزای مختلفی جهت بالا بردن عملکرد آن تشکیل شده است. شما می توانید اجزا این بلندگوها را از برندهای مختلف تهیه نمایید. اما زیباترین حالت این است که برند انواع بلندگوی خانگی از یک نوع باشد.

اجزای تشکیل دهنده هر بلندگوی سیستم تصویری نیز عبارتند از:

  • ساب وور
  • یک بلندگوی مرکزی
  • دو بلندگو که در سمت چپ و راست قسمت جلو قرار می گیرند.
  • دو بلندگو که در سمت چپ و راست قسمت پشت قرار می گیرند.

انواع بلندگوی خانگی

ساب ووفر چیست؟

در هر سیستم این ساب ووفر است که کم ترین فرکانس را پخش می کند. ساب ووفر از نظر قدرت نیز قوی ترین بلندگو در سیستم می باشد. عملکرد قوی آن نیز ناشی از دریافت انرژی زیادی است که از آمپلی فایر دریافت می کند.در صورتی که این قطعه از بهترین برند باشد حتما شیشه ها را هنگام پخش صوت به لرزه در خواهد آورد.

محل قرار گرفتن این دستگاه نیز اصلا مهم نیست به سادگی در اطراف اتاق آن را حرکت دهید و محل مورد علاقه خود را که بهترین پخش را برای شما فراهم می کند را انتخاب کنید. نکته مهم در انتخاب محل ساب ووفر در این است که هرگز آن را در قسمت کنج و زاویه اتاق قرار ندهید. در این قسمت به دلیل منطقه و نوع زاویه دار بودن آن کاهش طیف صوتی صورت گرفته و با کاهش کیفیت صدای انواع بلندگوی خانگی در این محل مواجه خواهید شد.

انواع بلندگوی خانگی

 منبعی به عنوان تغذیه کننده سیستم

اگر شما تمام تجهیزات سیستم را داشته باشید اما منبعی برای تغذیه نمودن سیستم خود که تمام پردازش ها، تقویت کننده ها، و مدارها با اتصال به آن عمل پخش صوت را انجام می دهند در اختیار نداشته باشید عملا سیستم شما بدون مصرف خواهد بود.

خود منبع از قسمت های مختلفی تشکیل می شود.

  • قسمت پیش تقویت کننده که کنترل کننده و همین طور کار سوئیچیگ سیستم را برعهده دارد.
  • قطعه ای به نام رمز خوان. این قطعه عمل تبدیل فرمت آنالوگ به دیجیتال را صورت می دهد.
  • آمپلی فایر. یکی از مهمترین قطعات در انواع بلندگوی خانگی آمپلی فایر می باشد. این قطعه عمل فراهم نمودن انرژی بلندگو را بر عهده داشته وبا نبودن آن هیچ صدایی از بلندگوها خارج نخواهد شد.

انواع بلندگوی خانگی

ساندبار چیست؟

این دستگاه نیز خود یکی از انواع بلندگوی خانگی است که صدا را به صورت ستونی پخش می کند. تولید صدای باکیفیت و رساندن کیفیت صدا به اندازه دلخواه مصرف کننده برعهده این  دستگاه می باشد.

توجه به اندازه ساندبار هنگام خرید سیستم بسیار مهم است. این دستگاه با سیستم مادون قرمز کار می کند و در صورتی که ابعاد آن آنقدر بزرگ باشد که جلوی آن را بگیرد مانع از تولید صدای باکیفیت در سیستم خود خواهید شد.

بعضی از این تجهیزات خود عمل دریافت فرمان را از مادون قرمز و انتقال آن به تلویزیون را بر عهده دارند. این دستگاه خود یک دستگاه کامل بوده و در آن از انواع بلندگو خانگی با ابعاد مختلف استفاده شده است. ساندبار خود به عنوان یک سیستم صوتی کامل در منزل قابل استفاده می باشد.

مزیت استفاده از ساندبار

ساندبارها خود به علت دارا بودن انواع بلندگوی خانگی به تعداد زیاد داخل خود قابلیت استفاده بدون سیستم تصویری را نیز دارا می باشند. اما از برترین مزایای این بلندگو می توان به این موارد اشاره نمود.

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • دارای قدرت متوسط
  • اندازه کوچک اما بسیار مناسب برای هماهنگی با تلویزیون
  • توانایی پشتیبانی از انواع مختلف فرمت
  • توانایی اتصال بی سیم ووفر
  • دارا بودن پورت های زیاد

انواع بلندگوی خانگی

سیستم صوتی و انواع بلندگوی خانگی

در بعضی از منازل افراد علاقمند استفاده از سیستم صوتی در محل هایی مانند استخر نیز می باشند. برای پخش صدا در تمام قسمت های منزل حتی در استخر نیاز است که یک آمپلی فایر مناسب و انواع مختلف بلندگوی خانگی تهیه نمایید. اتصال بلندگوها به آمپلی فایر مرکزی امکان پخش صدا در تمام قسمت های منزل را به طور یکسان برای شما فراهم می کند.

البته توجه نمایید که بلندگوها باید در قسمت سقف و یا دیوارها به صورت ستونی نصب شوند.

فراموش نکنید که نصب و راه اندازی این گونه سیستم ها نیاز به تخصص و مهارت دارد. بدون در اختیار داشتن افراد ماهر و خبره نصب انواع بلندگوی خانگی و پخش سیستم صوتی در منزل به صورت یکسان کاری سخت و در مواردی غیر ممکن برای شما خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر شما با انواع مختلف برند که نامی  بلند آوازه در بازار سیستم های صوتی دارند به این تعداد اشاره می کنیم.

  • ال جی
  • سامسونگ
  • پانا سونیک
  • سونی
  • شارپ

برای نصب و راه اندازی انواع بلندگوی خانگی و لذت بردن از یک صدای یکنواخت به همراه تنظیمات دقیق از گروه کاری ما در سایت پارسیان سوند استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به آدرس این سایت مراجعه کنید.