سیستم کنفرانس معتبر، تجهیزاتی هستند که تمام قابلیت ها و امکانات لازم برای برقرار یک جلسه یا کنفرانس در اتاق های کنفرانس، سالن های همایش، کلاس های درس و سالن های جلسات را دارند. این سیستم ها از تجهیزات صوتی و تصویری و دیگر امکاناتی تشکیل شده اند که امکانات و ویژگی های مختلفی را ارائه می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این رابطه صحبت کنیم.

سیستم کنفرانس

امروزه هر شرکتی با توجه به تعداد پرسنل و مدیرانی که دارد، دارای سالن های کنفرانسی هستند که برای برگزاری جلسات مهم و یا روزانه خود پیرامون مسائل شرکت، اداره و یا در وقایع خاص تشکیل جلسه می دهند. سیستم های کنفرانسی به زبان ساده تجهیزات صوتی و تصویری هستند که در جلسات، سالن های کنفرانس، سالن های همایش، سالن های جلسات، کلاس های درس و مطبوعات استفاده می شوند.

در واقع سیستم کنفرانس که با نام های سیستم بحث و کنگره نیز نامیده می شوند، وسایل هستند که باعث پخش صدا، بهبود صدا، ضبط و پخش آن و در کل ارتباط بهتر اعضای یک مجموعه در یک محوطه با توجه به تعداد بالای افراد استفاده می شوند.

سیستم کنفرانس معتبر

منظور از سیستم کنفرانس معتبر

در بخش معرفی سیستم کنفرانس معتبر باید گفت سیستم های کنفرانس معتبر، سیستم هایی هستند که علاوه بر داشتن کیفیت مناسب، برای پخش صدا و تقویت صدا به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و امکانات کامل برای ارتباط اعضا با یکدیگر را فراهم می کنند.

به طور کلی سیستم کنفرانس معتبر از دو بخش تشکیل می شود که بخش اول شامل سیستم هایی ضبط صوت و صدا مانند میکروفون ها و بلندگو ها و بخش دوم شامل سیستم های تصویری مانند دوربین ها و اینترفیس ها، تلویزیون، ویدئو کنفرانس می باشد.

تجهیزات جانبی سیستم های کنفرانس معتبر می تواند شامل باندها و بلندگو ها، پاور میکسر، باند های ایستاده، سیستم رای گیری، سیستم مستند سازی و … باشد. در واقع سیستم کنفرانس معتبر به شما این امکان را می دهد که:

  • اعضای شرکت کننده را شناسایی کنید.
  • اعضایی که در حال صحبت هستند را شناسایی کنید.
  • برای چندین اتاق یا منطقه با استفاده از سیستم های کنفرانس معتبر به طور همزمان صدا پخش کنید.
  • امکان ضبط دوره ها
  • به اشتراک گذاری محتواهای صوتی و تصویری

سیستم کنفرانس معتبر

ویژگی های سیستم کنفرانس معتبر در تجهیزات صوتی

یکی از مهمترین تجهیزاتی که در انواع سیستم کنفرانس معتبر وجود دارد، تجهیزات صوتی به خصوص میکروفون ها هستند. انتخاب میکروفون های مناسب می تواند تضمینی برای کیفیت صدای مطلوب باشد. در مورد ویژگی های این وسیله در سیستم کنفرانس معتبر باید گفت:

  • میکروفون باید بتواند صداهای اطراف و پارازیت را با حساسیت بالایی حذف کند.
  • کاهش نویز در هنگام ایجاد شفافیت در صداهای سخنران ها
  • قابلیت تنظیم میزان صدا که باید در جلسات کنفرانس و سخنرانی ها انجام شود.
  • پخش یکسان و مناسب صدا و جلوگیری از تغییر حجم صدا پس از تنظیم شدن
  • جلوگیری از بازتاب صدا

سیستم کنفرانس معتبر

ویژگی های سیستم کنفرانس معتبر در تجهیزات جانبی

یکی دیگر از ویژگی های سیستم های کنفرانسی معتبر ، ارائه امکانات جانبی است. از جمله این امکانات می توان به:

  • قابلیت رای گیری: این امکان معمولا در بیشتر سیستم های کنفرانسی وجود دارد و به عنوان یکی از ویژگی های هر سیستم معتبر شناخته می شود. در هنگام خرید سیستم های معتبر کنفرانسی، باید توجه کنید که سیستم قابلیت رای گیری را داشته باشد.
  • قابلیت چند رسانه ای: امکان اشتراک گذاری فایل های صوتی، تصویری یکی دیگر از ویژگی هایی است که سیستم های معتبر کنفرانسی می توانند در اختیار شما قرار دهند. هرچند این ویژگی ممکن است توسط شما به کار گرفته نشود، اما امروزه از این قابلیت در بسیاری از شرکت ها برای ارائه گزارشات و توضیحات به کار گرفته می شود.

سیستم کنفرانس معتبر

سایر ویژگی های سیستم های کنفرانس مناسب

اگر شرکت شما در سطح کلان تری فعالیت می کند، حتما نیاز به قابلیت ترجمه توسط سیستم کنفرانسی خواهید داشت. این ویژگی بیشتر در شرکت هایی که اقدام به برگزاری کنفرانس های معتبر و بین المللی می کنند، یک نیاز ضروری است.

از دیگر ویژگی ها همچنین باید به ویژگی های تجهیزات تصویری در سیستم های صوتی اشاره نمود. در این حالت باید سیستم های کنفرانسی بتوانند به صورت خودکار اعضا را تشخیص داده، تصویر فرد سخنگو را نمایش دهند و اقدام به ضبط صدا و تصویر نمایند. سیستم های کنفرانسی مناسب، ثبات بیشتری را نسبت به سیستم های بی سیم دارند. این سیستم ها تداخل کمتری از نظر امکانات صوتی داشته و معمولا باید توسط متخصصین مربوطه نصب شوند.

برای خرید سیستم کنفرانس معتبر بهتر است بدانید این سیستم ها در دو دسته آنالوگ و دیجیتال عرضه می شوند که می توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند. اما به طور کلی فروش سیستم کنفرانس معتبر  در مدل های دیجیتالی آن محبوب تر است. این نوع سیستم های کنفرانسی دوربین ثابتی دارند که به صورت اتوماتیک می تواند فردی که در حال صحبت است را شناسایی کند.

ویژگی دیگر این نوع سیستم های کنفرانسی دیجیتالی، امکان نشان دادن نتایج رای گیری و یا نظرسنجی در قالب نمودار است که می تواند نمایش مناسبی را ارائه دهد. همچنین سیستم های کنفرانسی معتبر می توانند به صورت از راه دور کنترل شده و مطابق با نیاز کاربر اعمال مختلفی را انجام دهند.

سیستم کنفرانس معتبر

خرید ، فروش و قیمت سیستم های کنفرانسی

به طور کلی باید گفت خرید و فروش سیستم های کنفرانسی می تواند بسته به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، امکانات مختلفی را ارائه دهد. معمولا سیستم های کنفرانسی آنالوگ ارزان تر هستند که از مهمترین معایب آن می توان به عدم پشتیبانی از دوربین های کنفرانسی اشاره نمود.

معمولا در سیستم های کنفرانسی بسته به نوع آن بهتر است از یک سیستم صوتی مجزا و با کیفیت استفاده نمود. به طور کلی در مورد مزایا و معایب خرید سیستم های کنفرانسی آنالوگ و دیجیتال می توان گفت:

  • سیستم های کنفرانسی آنالوگ: قیمت مناسب و نصب آسانی داشته اما قابلیت اتصال دوربین را ندارند. همچنین این سیستم ها سیستم رای گیری و یا حضور غیاب را نداشته ولی قابلیت ضبط و ذخیره جلسه را دارند. کیفیت صدا و میکروفون نیز در این نوع سیستم ها با سیستم دیجیتال یکسان است.
  • سیستم های کنفرانسی دیجیتال: قیمت بالایی داشته ولی امکان نصب و پشتیبانی از دوربین ها را دارند. همچنین از دیگر امکانات آن می توان به پشتیبانی از ضبط و آرشیو تصویر و صدای جلسات اشاره نمود که در کنار آن سیستم حضور و غیاب و رای گیری نیز دارد. این سیستم قابلیت نصب به کمک نرم افزار و برنامه دهی دستی را دارد.