دستگاه های رطوبت ساز و مه ساز یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع تولیدی محسوب می شود. صاحبان صنایع می توانند انواع بخار ساز و مه ساز را جهت تامین رطوبت محیط تهیه نمایند. از بین انواع بخار ساز و مه ساز می توان به بخار ساز پروانه ای و دیسکی، نازلی و التراسونیک اشاره کرد. در حال حاضر نمایندگی های فروش دستگاه رطوبت ساز در قالب سایت اینترنتی انواع این دستگاه را با قیمت مناسب عرضه می نماید.

دستگاه بخار ساز و مه ساز چیست؟

امروزه در صنایع تولیدی از مدرن ترین تجهیزات برای بهبود کیفیت تولید بهره گرفته می شود. برخی از این تجهیزات به منظور تولید و تنظیم رطوبت و مه طراحی شده اند که با عنوان دستگاه بخار ساز و مه ساز در بازار عرضه می گردند. مدل های مختلف دستگاه بخار ساز و مه ساز جهت بکارگیری در صنایع و مشاغل مختلف مناسب بوده در کنار تامین رطوبت و خنکی محیط به افزایش راندمان تولید کمک می کند.

انواع بخار ساز و مه ساز

انواع بخار ساز و مه ساز

انواع بخار ساز و مه ساز در دو دسته کلی سرد و گرم طراحی و تولید می شود که خود انواع مختلفی را در بر می گیرد. از این رو قبل از اقدام به خرید این دستگاه ها باید در مورد انواع این دستگاه ها و کاربرد آنها کسب اطلاع نمود.

مه پاش و بخار ساز دیسکی و پروانه ای

این دستگاه بخار ساز از طریق نیروی گریز از مرکز فعال شده و با شکستن مولکول های آب رطوبت تولید می کند. پره های فن موجود در دستگاه بخار ساز پروانه ای با سرعت زیادی حرکت می کند و برخورد آب به این پره ها سبب متلاشی شدن قطره های آب و ایجاد مه می شود. از کاربردهای این دستگاه می توان به تامین رطوبت گلخانه ها، صنایع پرورش طیور و دامداری اشاره کرد. بخار ساز پروانه ای از نوع بخار ساز های سرد بوده و می شود از آن برای سمپاشی و ضد عفونی محیط نیز بهره برد.

دستگاه بخار ساز و مه پاش التراسونیک

تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه بخار ساز التراسونیک بر اساس امواج مافوق صوت می باشد. بدین صورت که وجود پیزوسرامیک در این دستگاه موجب انتشار امواج فراصوتی می شود و در نتیجه فشار وارد شده امواج بر آب مولکول های آن از هم جدا می گردد. نتیجه نهایی تبدیل آب مایع به بخار و انتقال آن به محیط از طریق فن می باشد. مه تولید شده توسط مه پاش التراسونیک سرد بوده و می توان از آن در صنایعی از قبیل سردخانه ها، چاپخانه ها، آزمایشگاه، صنایع نساجی و … استفاده نمود.

انواع بخار ساز و مه ساز

مه پاش نازلی

از دیگر انواع بخار ساز و مه ساز می توان به دستگاه بخار ساز نازلی اشاره کرد که از سیستم کمپرسور بهره می گیرد. در این دستگاه بخار ساز آب با فشار به پشت نازل فرستاده می شود و بر اثر فشار به پودر تبدیل شده و در مواجه با هوای گرم به بخار تبدیل می گردد. از تجهیزات این دستگاه می توان به سیستم فیلتراسیون اشاره کرد که ذرات ریز معلق در آب را گرفته و از مسدود شدن نازل ها جلوگیری می کند. از دستگاه بخار ساز و مه ساز نازلی در محیط هایی مانند رستوران ها، مرغداری ها، گلخانه ها و باغداری ها استفاده می شود.

کاربرد انواع بخار ساز و مه ساز

همانطور که اشاره شد از انواع بخار ساز و مه ساز در صنایع مختلف جهت تامین رطوبت و تنظیم دمای محیط بهره گرفته می شود. از عمده ترین کاربردهای این دستگاه می توان به صنایع پرورش قارچ خوراکی اشاره کرد. رطوبت نقش حیاتی را در پرورش انواع قارچ ایفا می کند و بدون این دستگاه ها پرورش قارچ ممکن نیست. برای تامین رطوبت صنایع تولید قارچ از دستگاه بخار ساز پروانه ای و دیسکی استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای دستگاه بخار ساز و مه ساز می توان به مرغداری ها و مراکز پرورش طیور اشاره نمود. دستگاه بخار ساز و مه ساز علاوه بر تصفیه هوای مرغداری و تنظیم رطوبت سالن های پرورش طیور کاهش آلودگی ها را نیز به همراه دارد. از بخار ساز های مناسب برای مرغداری ها مه پاش نازلی و پروانه ای می باشد.

یکی از مهمترین کاربردهای دستگاه بخار ساز و مه ساز مربوط به سردخانه ها و انبارهای میوه و سبزیجات است که در تازه و سالم نگه داشتن مواد تاثیر دارد. همچنین از انواع دستگاه رطوبت ساز در دامداری ها و گاوداری ها، شیرینی پزی، چاپخانه ها و … استفاده می شود.

انواع بخار ساز و مه ساز

فروش بخار ساز و مه ساز

نظر به کاربردهای گسترده دستگاه های رطوبت ساز در نمایندگی های فروش این تجهیزات انواع بخار ساز و مه ساز عرضه شده که ساخت برند های معتبر می باشد. در مراکز فروش دستگاه های مه ساز نمونه های مختلف این دستگاه با ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش در دسترس خریدار عمده و خرده قرار دارد. از نکات مهم قبل از اقدام به خرید دستگاه بخار ساز اطلاع از قیمت فروش این دستگاه ها می باشد.

قیمت بخار ساز و مه ساز

در حال حاضر برند های مختلفی از انواع بخار ساز و مه ساز توسط نمایندگی های فروش در دسترس خریدار قرار دارد که از تنوع قیمت برخوردار است. قیمت انواع دستگاه های بخار ساز و مه ساز متاثر از عوامل مختلف می باشد که از آن میان می توان به نوع دستگاه رطوبت ساز، اندازه و حجم دستگاه، برند سازنده و … اشاره کرد.

با کسب اطلاع در مورد قیمت روز هر یک از دستگاه های بخار ساز و مه ساز می شود متناسب با نوع نیاز بهترین این تجهیزات را خریداری نمود. بهترین راه برای کسب اطلاع در مورد قیمت روز انواع دستگاه های بخار ساز نمایندگی های فروش معتبر می باشد.

انواع بخار ساز و مه ساز

خرید بخار ساز و مه ساز

از دغدغه های خریدار دستگاه ها رطوبت ساز در واقع دریافت برند های معتبر این دستگاه با قیمت مناسب می باشد. برای خرید انواع بخار ساز و مه ساز با نرخ فروش مناسب راهکارهای متفاوتی پیش روی خریدار وجود دارد. خریدار عمده و خرده دستگاه های رطوبت ساز می توانند با توجه به اطلاعات موجود در سایت و با توجه به نیاز خود دستگاه مناسب را انتخاب نمایند و آن را خریداری کنند. با توجه به عرضه مستقیم و بی واسطه دستگاه بخار ساز از طریق سایت اینترنتی قیمت نهایی خرید تا حدود زیادی کاهش می یابد. سئو وب سایت

انواع بخار ساز و مه ساز