استفاده از باند حرفه ای ماشین کمک می کند تا بتوان صدا را با کیفیت بهتری گوش کرد. در رابطه با انواع بلندگوی به کار برده شده در خودرو باید گفت که این بلندگوها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه این مقاله به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

 انتخاب بهترین باند حرفه ای ماشین

در صورتی که شما نیز از جمله افرادی است که پیوسته در حال رانندگی هستید، لازم است که از یک سیستم پخش کننده خودرو با کیفیت استفاده کنید. که این سیستم می‌تواند به تاثیر بیشتر باند حرفه ای ماشین کمک می کند تا شما در زمانی که در سفر هستید و یا مدت زمانی که در ترافیک می باشید، گذشت زمان برای شما لذت بخش تر شود.

گوش دادن به موسیقی، پادکست، کتاب های صوتی با استفاده از باند حرفه ای خودرو برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. اما استفاده از یک سیستم مناسبی یکی از موارد بسیار مهم است که باید در انتخاب آن  دقت شود. در انتخاب سیستم مورد نظر برای خودرو  باید با ویژگی های سیستم صوتی آشنا باشید و این سیستم را از مراکز معتبری تهیه کرد. در این مقاله شما را با باند حرفه ای ماشین آشنا می کنیم. پیشنهاد می شود که برای خرید باند حرفه ای ماشین به سایت پارسیان سوند مراجعه کنید.باند حرفه ای ماشینباند حرفه ای ماشین

تصویر ۱

مزایای باند حرفه ای ماشین

هنگام انتخاب سیستم پخش کننده ماشین لازم است که عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. یکی از نکات مهم صدای بلند سیستم است که معمولا مربوط به توان خروجی آن می‌باشد و به هر اندازه که سیستم خودرو در این زمینه قدرت بیشتری داشته باشد، یعنی راحت‌تر قادر است صدای موسیقی را به گوش افراد برساند و نویزهای خارجی مثل صدای اتوبان و دیگر ماشین ها را قطع کند.

از جمله مزایای استفاده از باند حرفه ای ماشین این است که کیفیت بهتر و بالاتری خواهد داشت. سیستم های صوتی که به اکولایزر مجهز می باشند، می توانند بهترین کیفیت صدا را به کاربران ارائه دهند. از این رو ابعاد جدیدی از موسیقی را می‌توان با باند حرفه ای ماشین درک کرد که تجربه تازه برای افراد می باشد. به هر اندازه که کیفیت سیستم صوتی خودرو بیشتر و بهتر باشد این سیستم صوتی می تواند در قدرت و ظرافت بیشتر و همچنین در کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص تر موفق تر عمل کند.‌

باند حرفه ای ماشین

باندهای جدید خودرو

اخیرا انواع مختلف سیستم های صوتی وارد بازار شده است که دارای ویژگی های بهتری در مقایسه با نسخه های قبلی هستند. ولی احتمال دارد گاهی نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مواجه شوند که کاربران مجبور شوند از نسخه های قدیمی استفاده کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به مواردی چون توانایی پخش  خروجی بالاتر و ایستگاه‌های رسانه‌ای که از سیستم صوتی پشتیبانی می کند، پشتیبانی از فرمت های مختلف رسانه ای و غیره را نام برد.

باند حرفه ای ماشین

قیمت باند حرفه ای خودرو

در رابطه با هزینه ای که برای سیستم صوتی خود را در نظر گرفته می شود باید گفت که این میزان هزینه در صورتی که برای یک باند حرفه ای ماشین صرف شود در واقع هدر دادن پول نخواهد بود. چون استفاده از سیستم صوتی که دارای کیفیت بالا باشد، یکی از راه های مفید برای ارزش گذاشتن به گوش و ذهن می باشد. اگر افراد به گوش خود اهمیت دهند، قطعاً به دنبال خرید سیستم صوتی مناسب برای ماشین خود خواهند بود. احتمال دارد شما نیز بخواهید صدای موزیک را بلند کنید و هنگامی که این صدا نویزی نداشته باشد، اعصاب شما با آرامش بیشتری مواجه می شود.

به هر حال در صورتی که شما به این موضوع به صورت منطقی فکر کنید سرمایه گذاری روی یک خرید سیستم صوتی با کیفیت هدر دادن پول نخواهد بود، بلکه می تواند به افراد در تمدن اعصاب کمک بسیار زیادی کند. در مورد قیمت باند حرفه ای ماشین باید گفت که هزینه‌ای که برای صرف خرید سیستم صوتی خودرو صرف می‌شود یک مسئله کاملا شخصی بوده ولی همان گونه که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، صرف کردن هزینه بالا برای سیستم صوتی ماشین در واقع باید گفت که نوعی سرمایه ‌گذاری بلند مدت به شمار می آید که می تواند روی روان و روح افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

در رابطه با هزینه باند حرفه ای ماشین باید گفت به هر اندازه که هزینه صرف شده برای خرید سیستم صوتی خودرو بیشتر باشد، طبیعتا ویژگی‌های بیشتری نیز خواهد داشت. سیستم های صوتی از جمله سرگرمی های در داخل ماشین به شمار می‌آیند. از این رو در صورتی که شما نیز به خودروی خود علاقه زیادی دارید می توانید برای خرید سیستم صوتی و سفارش آن هزینه کنید تا با کیفیت بالا و همراه با حذف نویز های خارجی  صدا را گوش کنید.

باند حرفه ای ماشین

 تقسیم بندی باند خودرو

طبق فرکانس موج های صوتی که تولید می شود بلندگو های خودرو دارای انواع مختلفی هستند. بر این اساس می ‌توان گفت که بلندگوها به دسته بالاترین و کمترین فرکانس و ساب ووفر میان رده تقسیم می شوند و از انواع مختلفی برخوردار هستند. در صورتی که صدای جیر جیر مانندی از بلندگوی خودرو شنیده شود، این صدا به فرکانس جدار نویزها مربوط می باشد. پس بهتر است بدانید که در قسمت پشتی خودرو بلندگوهای ساب ووفر که دارای صدای عمیق تری هستند قرار می گیرند و بلندگوهای میدرنج یا میان رده در میان درب ها نصب می شوند.

باند حرفه ای ماشین

باند گرد و بیضی شکل خودرو

بلندگوهای خودرو به طور کلی دارای دو دسته گرد و بیضی شکل هستند. بیشتر باندهای گرد دارای توان کمتری نسبت به باندهای بیضی شکل بوده و بیشتر باند های بیضی نام را به عنوان باند خربزه نیز می شناسند. این باند ها روی طاقچه عقب خودرو نصب خواهند شد. باندهای بیضی معمولا دارای سه بخش میدرنج ووفر و تیوتر هستند و به راحتی در ابعاد ۶*۹ یا ۷*۱۰ می توان آنها را در بازار پیدا کرد. برخی از نمونه های باند بیضی از آمپلی فایر پشتیبانی نکرده و از این رو احتمال دارد در صورتی که آمپلی فایر نصب نشده باشد صدای موزیک با نویز روبرو شود.

در صورتی که شما نیز به دنبال صدای قوی و با کیفیت تری برای سیستم صوتی خودروی خود هستید که دارای هزینه بالای نباشد، استفاده از باندهای بیضی یا همان باند خربزه ای گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در صورتی که باند شما قابلیت اتصال به آمپلی فایرها را دارد می ‌توان از کیفیت صدای بهتری بهره مند شد. همچنین لازم است بدانید که طول عمر باندهای خربزه یا همان بندهای بیضی شکل از دیگر نمونه ‌های آن بیشتر می باشد.