باندها از مهم ترین قطعات در یک سیستم صوتی هستند و به دو نوع مختلف در بازار وجود دارند. باند اکتیو و باند پسیو این دو نوع را تشکیل می دهند. در این مقاله با انواع باند پسیو بیشتر آشنا شده و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتخاب باند مناسب برای سیستم صوتی

در صورتی که نیازمند خرید باند برای سیستم صوتی خود هستید باید درباره انواع باندهای موجود در بازار اطلاعات کاملی داشته باشید. اگر چه باندها در کل کار تقویت صدا را در سیستم صوتی انجام می دهند اما با آگاهی درباره هر کدام از انواع باندها می توانید به سادگی در بازار اقدام به تهیه نوع مناسب باند برای سیستم صوتی خود نمایید.

در بازار دو نوع باند برای استفاده در انواع  سیستم صوتی وجود دارد که کار تقویت صدا را در محل های مختلف برای امور مختلف انجام می دهد. اما این دو نوع در عملکرد خود با هم تفاوتی های زیادی دارند که کار با آنها را در محیط های مختلف آسان تر و البته با کیفیت تر می نماید.

در بعضی از مواقع نیز ترکیب استفاده از هر دو نوع باند باعث ایجاد کیفیت بالا در تقویت صدا خواهد شد.

انواع باند پسیو

باند ها همان اسپیکر هایی هستند که سیگنال های صوتی را در هر سیستم صوتی تقویت می نمایند. اما نحوه انجام کار در انواع هر باند متفاوت است. باند اکتیو و باند پسیو باندهای موجود در بازار هستند که برای تقویت صدا در هر سیستم صوتی به نوعی کار مشخصی می کنند.

انواع باند پسیو با اتصال به آمپلی فایر به سادگی عمل تقویت سیگنال ها در محیط های باز را انجام می دهند. شکل ظاهری انواع باند پسیو با باندهای اکتیو تفاوتی چندانی ندارد. برای همین اگر از نظر زیبایی نیز برای خرید دچار سردرگمی هستید می توانید به سادگی انواع باند پسیو را جایگزین باندهای اکتیو نمایید.  این نوع باندها به تنهایی هیچ گونه صدایی تولید نمی کنند و برای تولید و تقویت صدا حتما نیازمند یک تقویت کننده صدای خارجی هستند.

انواع باند پسیو

ویژگی های انواع باند پسیو

انواع باند پسیو که به باندهای غیر فعال نیز خوانده می شوند از چند نظر با باندهای اکتیو تفاوت دارند.  اما بزرگ ترین تفاوتی که این نوع باند را از باندهای اکتیو متمایز می کند اتصال آن ها به آمپلی فایر جهت ایجاد یک صدای بهتر می باشد. این اتصال نیز تنها با یک کابل جهت تقویت صدا و برق انجام می شود. استفاده از یک کابل بزرگ ترین وجه تمایز این دو نوع باند از هم دیگر است.  در صورتی که باندهای اکتیو از دو کابل برای دسترسی به منبع تغذیه و اتصال به تقویت کننده صدا استفاده می نماید.

در هر باند پسیو نیز یک بخش با فرکانس بالا و یک بخش با فرکانس پایین  و یک برد الکترونیکی وجود دارد که انجام تقویت صدا را بهتر میسر می نماید.

انواع باند پسیو

مکان های قابل استفاده باند پسیو

برای این که هنگام خرید انواع باند پسیو دچار مشکل نشوید باید از محل استفاده هر کدام از انواع باند اطلاع کاملی داشته باشید. در صورتی که نیاز به تعداد زیادی باند در یک محیط دارید باید بدانید که انواع باند پسیو جوابگوی نیاز شما نخواهد بود. استفاده از باندهای پسیو دارای محدودیت  بوده و در صورتی می توان از تعداد بیشتری از انواع باند پسیو استفاده نمود که تعداد آمپلی فایرها را افزایش داد که این کار نیز ضامن استفاده از کابل های بیشتر و شلوغی فضا خواهد بود. برای همین استفاده از باند پسیو در این مکان ها اصلا توصیه نمی شود. در این محیط ها بهتر است که از باندهای اکتیو به دلیل عدم استفاده از آمپلی فایر در آنها به جای باند پسیو استفاده شود.

اما در صورتی که محدودیت فضا برای شما وجود ندارد استفاده از انواع باند پسیو در این مکان ها باعث ایجاد تقویت صدای بهتر و ایجاد صدای رساتر و واضح تر می شود که در کل تهیه این نوع باند ها را به صرفه تر می نماید.

از دیگر محل های قابل استفاده انواع باند پسیو درون خودروها است. این نوع باندها گزینه های بسیار مناسب استفاده برای فضاهای باز و یا درون خودروها هستند.

انواع باند پسیو

مزایای باند پسیو

اگر هنگام خرید باند مقدار بودجه مشخصی در اختیار دارید خرید باند پسیو یکی از راه کارها برای کاهش هزینه ها است. قیمت باند پسیو نسبت به انواع باند اکتیو از قیمت کمتری برخوردار بوده و می توانید در هزینه های خود تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی نمایید.

از دیگر مزایایی که انواع باند های پسیو از آن برخوردار هستند می توان به بالا بودن کیفیت صدا و تقویت صدای بیشتر در آن ها اشاره نمود. استفاده از این نوع باند به عنوان یک مکمل باعث می شود تا عملکرد بهتری از سیستم صوتی خود انتظار داشته باشید. همچنین استفاده از باند پسیو در کنار باندهای اکتیو به شما کمک می کند تا بتوانید از افکت های صوتی در کنار تقویت صدای بالا نیز بهره ببرید.

نصب ساده و راحت باند های پسیو و همچنین  راه اندازی و استفاده راحت این نوع باندها نیز از دیگر مزایایی بزرگ انواع باند پسیو است که باعث مدیریت بهتر سیستم صوتی شما خواهد شد. وزن کم و مصرف انرژی محدود نیز از دیگر مزایایی قابل تامل در هنگام خرید باند پسیو است.

انواع باند پسیو

فروش باند پسیو

انواع باندهای پسیو با دارا بودن مزایایی فراوان گزینه بسیار مناسبی هستند برای افرادی که علاقمند داشتن یک سیستم صوتی با کاربردی راحت هستند. اما هنگام تهیه این نوع باندها باید به محل نصب آن توجه زیادی نمود. عدم دقت در هنگام نصب باعث ایجاد تداخل در امواج شده و نویزهای برگشتی باعث ایجاد صدای بوق در باندها می شود.

از دیگر نکاتی که در هنگام تهیه انواع باند پسیو باید به آن توجه نمایید داشتن فضای مناسب برای نصب باند است. در صورتی که مکان محدودی برای استفاده از باند پسیو در اختیار دارید اما علاقمند استفاده از چند آمپلی فایر جهت تقویت صدای بهتر هستید باید توجه نمایید که تداخل امواج و سیگنال در این گونه موارد همیشه اتفاق می افتد و با ایجاد نویز در این گونه محیط ها نمی توانید صدای با کیفیتی از باند خود انتظار داشته باشید.

انواع باند پسیو

برای همین هنگام خرید باند پسیو برای فضاهای خاص حتما از افراد مطلع مشورت بگیرید و سپس اقدام به تهیه انواع باند پسیو نمایید. از دیگر نکات مهم هنگام تهیه این محصولات خرید آنها از فروشگاه ها و یا سایت ها معتبر است. توجه به این نکته باعث ایجاد اطمینان بیشتر و استفاده از مشاوره و خدمات پس از فروش این فروشگاه ها می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان می توانید به سایت ما مراجعه و با مشاوران ما در این بخش گفتگو نمایید.