بسیاری از افرادی که به دنبال خرید باند و اسپیکر هستند تا از آن برای کاربری های مختلف استفاده کنند، اغلب این سوال را در نظر دارند که باند اکتیو بخریم یا باند پسیو؟ شاید خیلی از خریداران باند و اسپیکر تفاوت میان آن ها را نمی دانند و در هنگام خرید نیز نمی دانند که چه باندی خریده اند! اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال خرید باند و اسپیکر اکتیو هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر محصولات صوتی و تصویر به صورت اینترنتی اقدام به خرید نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی باند اکتیو و راهنمای خرید آنلاین آن بپردازیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

باند اکتیو چیست؟

در صنعت محصولات صوتی و تصویری، باندها و بلندگوهایی تولید شده اند که برای راه اندازی به هیچگونه آمپلی فایر یا پاور نیاز ندارند و از این رو به آن ها، باند اکتیو گفته می شود که در داخل آن ها برای هر یک متناسب با مقاومت ورودی و توان خروجی، آمپلی فایر مخصوصی تعبیه شده است که به صورت کاملا استاندارد و محاسباتی توسط کارشناسان و مهندسان تولید انتخاب شده اند تا خروجی با وضوح و کیفیت قابل قبولی پخش شود.

لازم به ذکر است که بلندگوهای اکتیو در مقایسه با بلندگوهای پسیو از دوان و کیفیت بالاتری برخوردار می باشند و از این رو توصیه می شود که در هنگام خرید باند و اسپیکر، مدل اکتیو آن تهیه شود.

 باند اکتیو

راه اندازی و تنظیمات بلندگوهای اکتیو

همانطور که اشاره شد، باند اکتیو به دلیل داشتن پاور و آمپلی فایر در داخل خود، به هیچگونه تقویت کننده در هنگام نصب و راه اندازی نیاز نخواهد داشت و از این رو صدا گرفتن از آن کار آسانی می باشد. به منظور راه اندازی این باندها فقط باید یک لاین ورودی به عنوان ورودی صدا به صورت مونو به آن ارسال و میزان صدا و ولوم تنظیم شود. در برخی از مدل های باندهای اکتیو در پشت بلندگو، تنظیماتی برای شدت و ضعف فرکانس تعبیه شده که به شکل دیپ سوئیچ هستند تا با استفاده از آن، بتوان با توجه به شرایط و آکوستیک محیط آن را تنظیم کرد تا پخش صدا با کیفیت بالاتری صورت پذیرد.

همچنین در برخی از بلندگوهای اکتیو، هیت سینک در پشت بلندگو قرار داده شده که باید در مجاورت هوای آزاد قرار گیرد تا سیستم آمپلی فایر دستگاه را خنک نماید؛ بنابراین راه اندازی و نصب این سیستم های صوتی و تنظیمات آن به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد که هنگام خرید، خدماتی از این قبیل توسط نمایندگی های فروش ارائه می شود.

 باند اکتیو

چرا باند و اسپیکر اکتیو بخریم؟

بسیاری از نمایندگی های فروش محصولات صوتی و تصویری از قبیل فروشگاه آنلاین parsian-sound در زمینه عرضه انواع مدل های باند اکتیو و پسیو به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند تا مشتریان با توجه به بودجه و نیاز خود به خرید باند اقدام کنند. حال سوالی که اغلب خریداران در ذهن دارند، این است که چرا باند اکتیو بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم صوتی باند اکتیو به فیوز نیاز ندارد.
  • بلندگوهای اکتیو به سیم کشی و فضای بسیار کمی نیاز دارند.
  • به پاور و آمپلی فایر جداگانه نیازی نخواهد بود.
  • کیفیت و دوام باندهای اکتیو بسیار بالاتر می باشد.
  • و …

 باند اکتیو

انواع مدل های بلندگو اکتیو  

باند اکتیو در انواع طرح ها و مدل ها طراحی و به بازار عرضه شده است که هر یک از خصوصیات و مشخصات منحصر به فردی برخوردارند. فروشگاه اینترنتی parsian-sound از پیشگامان عرضه انواع باندهای اکتیو و پسیو محسوب می شود که این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند تا به خرید آنلاین انواع محصولات صوتی، تجهیزات نور و … اقدام نمایند. در ادامه برخی از انواع باندهای اکتیو موجود در این فروشگاه را معرفی می کنیم:

  • بلندگو اکتیو DJ تایفون ۵۱۵ A

این مدل ساخت کشور چین بوده و در کمپانی DJ تولیده شده است. توان پاسخگویی فرکانس این باند، 20 تا 45 کیلو هرتز می باشد و حداکثر شدت صدا معادل 98 دسی بل دارد. از امکانات مولتی مدیا، می توان به بلوتوث / SD / USB / صفحه نمایشگر LCDاشاره کرد.

  • باند دبل اکتیو ۱۲ اینچ هایمر مدل  SM2122A

این مدل باند از جدیدترین مدل  بلندگو های دوبل ووفر ۱۲ اینچ کپتان به شمار می آید که دارای ووفردبل 12 اینچی می باشد و از تیوتر 2 برخوردار بوده است. توان خروجی این باند، 1200 وات می باشد

  • باند اکتیو مدل  PS-215A

این مدل باند از پرفروش ترین باندهای اکتیو موجود در بازار محسوب می شود که از توییتر 2 اینچی برخوردار می باشد و دارای ووفر قدرتمند 15 اینچی است.  بازه فرکانسی این مدل باند، 20 تا 45 کیلو هرتز می باشد و از قدرت 1000 وات RMS برخوردار است.

  • سایر مدل های موجود در فروشگاه

از دیگر مدل های باند و اسپیکر اکتیو موجود در فروشگاه اینترنتی parsian-sound، می توان موارد زیر را نام برد:

  • باند زیکو مدل  DX-80A
  • باند مدل DX-120A
  • باند ۱۵ اینچ اکتیو مدل NX-15A
  • باند مدل SX-12A
  • و …

 باند اکتیو

راهنمای جامع و کامل خرید آنلاین باند اکتیو

اگر به دنبال تهیه و خرید باند و اسپیکر اکتیو به منظور کاربردهای مختلف هستید، می توانید از فروشگاه های معتبر و مجاز عرضه انواع سیستم های صوتی اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی  parsian-sound(ps) یکی از پیشگامان در عرصه فروش سیستم های صوتی از قبیل میکروفون، باند، بلندگو و … می باشد و به شما در خرید آنلاین باند کمک خواهد؛ بنابراین متقاضیان خرید آنلاین باند اکتیو، می توانند با مراجعه به این فروشگاه به آدرس اینترنتی parsian-sound با کارشناسان این حوزه از طریق بخش ارتباط با ما تماس برقرار کنند.