امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به خرید یک باند و بلندگوی با کیفیت برای خود می باشند ولی نمی دانند که از میان باند پسیو و اکتیو کدام یک را برای خرید انتخاب کنند. انتخاب میان باندهای پسیو و اکتیو می تواند کار سختی باشد ولی زمانی که شما به خوبی با ویژگی ها و مزیت های هر یک از این باندها آشنا شدید می توانید راحت تر از میان این دو یک گزینه را برای خرید انتخاب کنید و نهایت رضایت را از انتخاب خود داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره باند پسیو و اکتیو و تفاوت میان این دو باند صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به آشنایی بیشتر با ویژگی های این دو هستید حتما در این مطلب با ما همراه باشید.

باند پسیو چیست؟

برای این که به خوبی بتوانید باند پسیو و اکتیو را با یکدیگر مقایسه کنیم و اطلاعات کاملی را درباره تفاوت های میان این دو باند در اختیار شما قرار دهیم باید در ابتدا با باندهای پسیو و اکتیو آشنا شویم. باند پسیو نوعی باند است که شما برای کار کردن با آن نیازمند استفاده از آمپلی فایر خارجی هستید تا بتوانید به این باندها را راه اندازی کنید. باند پسیو کیفیت بسیار خوبی دارد و می تواند به خوبی نقش مکمل را در سیستم های صوتی شما ایفا کند و همین عامل نیز باعث می شود تا امروزه در بسیاری از موارد از این باندها استفاده شود.

باند پسیو با این که نیازمند یه آمپلی فایر خارجی برای استفاده کردن می باشد ولی به هیچ وجه این موضوع به معنای پایین بودن کیفیت این باندها نیست و شما می توانید با خیالی راحت آنها را خریداری کرده و از آنها استفاده کنید.

باند پسیو و اکتیو

باند اکتیو چیست؟

باندهای اکتیو بر خلاف باندهای پسیو نیازی به آمپلی فایر خارجی برای استفاده کردن نمی باشند چرا که این باندها آمپلی فایرهای داخلی مخصوص خود را دارا هستند و به همین علت نیز شما بدون هیچ نیازی به خرید یک آمپلی فایر می توانید از آنها در سیستم صوتی خود استفاده کنید. از آن جایی که باندهای اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی هستند می توانند کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار دهند و برای سالن های کنسرت و یا سالن های سخنرانی گزینه بسیار مناسبی به شمار می آیند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره باندهای اکتیو بدانید این است که شما می توانید سیگنال های صوتی را به صورت کاملا حرفه ای و بر اساس استانداردهای جهانی که در این زمینه وجود دارند روی بلندگو با یکدیگر ترکیب کنید و در نتیجه خروجی صدای بهتر و با کیفیت تری داشته باشید.

باند پسیو و اکتیو

مقایسه باند پسیو و اکتیو از نظر عملکرد

امروزه بسیاری از افراد گمان می کنند که باند پسیو و اکتیو از نظر کیفیت و عملکرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند ولی این طور نیست و شما باید بدانید که این دو با این که عملکردهای مختلفی را به شما ارائه می دهند ولی از نظر کیفیت می توانند رقیب خوبی برای یکدیگر باشند. یکی از مشکلات اصلی که در خصوص استفاده از باند اکتیو و پسیو وجود دارد این است که افراد کاربردها و نیازهای خود را در نظر نمی گیرند و بدون توجه به این مسئله اقدام به خرید یکی از این دو باند و بلندگو می کنند. بلندگوی پسیو دارای یک مدار الکتریکی است که به خوبی می تواند صدای خروجی را تفکیک کند و از این نظر می تواند مفید واقع شود و کاربردهای خاصی داشته باشد.

علاوه بر این باندهای پسیو بار الکتریکی و سیگنال های صوتی را به صورت همزمان از طریق یک کابل دریافت می کنند و این در حالی است که باندهای اکتیو دارای دو کابل مخصوص هستند که یکی برای جریان برق و دیگری برای دریافت سیگنال های صوتی است.

باند پسیو و اکتیو

قیمت باند پسیو و اکتیو

شاید بتوان یکی از اصلی ترین تفاوت های میان باند پسیو و اکتیو را در قیمت این دو باند دانست. بلندگوهای اکتیو از آنجایی که دارای یک آمپلی فایر داخلی می باشند قیمت بالاتری نسبت به باندهای پسیو دارند که همین عامل ممکن است در نگاه اول باعث شود تا بسیاری از افراد از خرید باندهای اکتیو منصرف شوند ولی شما نباید فراموش کنید که برای استفاده کردن از باندهای پسیو نیازمند خرید و استفاده از یک آمپلی فایر خارجی نیز هستید که هزینه خرید آن بیشتر از خرید یک باند اکتیو است. بنابراین با توجه به این مسئله باید تصمیم بگیرید که باندهای اکتیو از نظر اقتصادی گزینه بهتری برای خرید به شمار می آیند یا باندهای پسیو؟ در کنار این موضوع شما باید کاربردها و نیازهای خود را نیز برای خرید مد نظر قرار دهید.

باند پسیو و اکتیو

کاربردها و مزایای باند پسیو و اکتیو

برای مقایسه باند پسیو و اکتیو شما باید کاربردهای این دو باند و بلندگو را نیز مد نظر قرار دهید. شما برای استفاده از باندهای پسیو انعطاف پذیری بیشتری در قرار دادن باندها در محیط دارید که این موضوع را می توان یکی از مهمترین مزایای باندهای پسیو دانست. از طرف دیگر عدم نیاز به آمپلی فایر یکی از مزایای مهم بلندگوهای اکتیو است که به این مسئله نیز باید توجه کنید. توجه داشته باشید که امروزه در بسیاری از سیستم های صوتی ترکیبی از باند پسیو و اکتیو را استفاده می کنند که این کار باعث می شود تا کیفیت صدا به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

با استفاده از باندهای پسیو شما می توانید کنترل بیشتری روی صدا داشته باشید و به همین علت است که امروزه در بسیاری از سالن های کنسرت و سالن های حرفه ای سخنرانی از این بلندگوها به عنوان مکمل در کنار بلندگوهای اکتیو استفاده می کنند.

باند پسیو و اکتیو

نکاتی درباره استفاده از باندهای اکتیو و پسیو

در خصوص نصب و استفاده از باند پسیو و اکتیو باید بدانید که برای استفاده کردن از باندهای پسیو شما محدودیت تعداد دارید و نمی توانید بیشتر از تعداد خاصی از این باندها را استفاده کنید چرا که آمپلی فایرها تنها تعداد محدودی درگاه مخصوص این باندها دارند. این در حالی است که شما برای استفاده کردن از باندهای اکتیو هیچ محدودیتی ندارید و می توانید با خیالی راحت از این باندها استفاده کرده و از مزایای آنها بهره مند شوید.

امیدواریم مطالعه این مطلب درباره مقایسه باند پسیو و اکتیو برای شما مفید بوده باشد. فروشگاه ما یکی از بهترین فروشگاه هایی است که اقدام به فروش باند پسیو و اکتیو کرده است و شما می توانید همین حالا از طریق این فروشگاه به صورت آنلاین اقدام به خرید باند پسیو و اکتیو کنید.